پیام سپاهان
کارخانه روغن نباتي نازاصفهان به دليل آلودگي زيست محيطي تعطيل شد
شنبه 17 تير 1396 - 9:13:39 AM
ايرنا
سپاهان نيوز- مهران شنتيايي افزود: هم اکنون مجموعه روغن نباتي ناز براي انبارداري و مقدار بسيار محدودي توليد استفاده مي شود و فقط 23 نفر در اين کارخانه فعاليت دارند.
وي با بيان اينکه اين توليد اين کارخانه متوقف شده است، گفت: با توجه به شکايت و اعتراض مردمي درسنوات گذشته در خصوص مزاحمت زيست محيطي شرکت روغن نباتي ناز و انتشار بوي نامطبوع در هواي شهر و با پيگيري هاي اداره کل حفاظت محيط زيست استان اصفهان، موضوع آلودگي اين کارخانه رفع شد.
شنتيايي افزود: شهريور سال 1393 وضعيت زيست محيطي اين کارخانه به مراجع قضايي گزارش و با پيگيري هاي مستمر و پايش شبانه روزي و مساعدت و پيگيري مراجع قضايي بخش هاي آلاينده اين واحد با تعهد رسمي مسئولان کارخانه تعطيل و در ادامه خطوط توليد واحد به تدريج به کارخانه روغن نباتي گلبهار واقع در فاصله 10 کيلومتري ميمه منتقل شد.
وي گفت: درشرايط کنوني فقط روزانه حدود 25 تن روغن گياهي از کارخانه گلبهار به منظورصمغ گيري و بي رنگ سازي به شرکت روغن نباتي ناز واقع در خيابان امام خميني، انتقال مي يابد و با تانکر براي بسته بندي به شرکت گلبهار منتقل مي شود که همين بخش هم بايد به طور کامل تعطيل شود.
به نوشته پايگاه اينترنتي واحد توليدي روغن نباتي ناز اين واحد صنعتي در سال 1337 راه اندازي شد و در سال 1341 با توليد روزانه 5 تن روغن نباتي هيدروژنه به بهره برداري رسيد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/6325/کارخانه-روغن-نباتي-نازاصفهان-به-دليل-آلودگي-زيست-محيطي-تعطيل-شد
بستن   چاپ