پیام سپاهان
استاندار اصفهان: تمامي دستگاههاي اجرايي استان ايجاد اشتغال و کاهش بيکاري را در اولويت اول خود قرار دهند
21 تير 1396 - 05:01:34 ق.ظ
استانداري اصفهان
سپاهان نيوز - دکتر رسول زرگرپور تاکيد نمود: تمامي دستگاههاي اجرايي استان بايد براساس ماموريت ذاتي خود، ايجاد اشتغال و کاهش بيکاري را در اولويت اول خود قرار دهند تا در سال جاري شاهد يکسان شدن نرخ بيکاري استان با متوسط کشور باشيم.

به گزارش اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه بررسي اشتغال و يکسان سازي نرخ بيکاري در استان، با انتقاد از ارائه ي آمارهاي متعدد در خصوص نرخ بيکاري در استان، اظهارداشت: بايد در ارائه ي اطلاعات اقتصادي وحدت رويه وجود داشته باشد و هرچه آمار و اطلاعات دقيق تري ارائه گردد در برنامه ريزي هاي دقيق تر عمل خواهيم کرد.
زرگرپور با بيان اينکه ملاک ارائه آمار و اطلاعات نرخ بيکاري، گزارشات مرکز آمار است، تاکيد نمود: آمارها بايد براساس استاندارد کشوري ارائه گردد و اينکه هر دستگاهي نرخي را ارائه نمايد قابل اعتماد نخواهد بود.
رسول زرگرپور خاطر نشان کرد: آنچه اهميت دارد اين است که در سال 95، نرخ بيکاري در استان 14.6 درصد و در کشور 12.4 درصد بوده است و آماري جز اين آمار دقيق و قابل اطمينان نيست.
وي با بيان اينکه نرخ بيکاري فصلي نمي تواند مبناي کار قرار گيرد، افزود: بايد متوسط نرخ بيکاري به صورت سالانه در نظر گرفته شود.
استاندار اصفهان افزود: مديريت استان تلاش نمود که نرخ بيکاري را به متوسط کشوري نزديک نمايد و در اين راستا از ابعاد مختلف موضوع و راهکارها بررسي شده و راهکارهاي کوتاه مدت و بلند مدتي براي حل اين مشکل در نظر گرفته شده است.
وي بيکاري را يک چالش اصلي خواند و افزود: بهبود شرايط کسب و کار بعنوان يکي از مباحث شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي مورد توجه قرار گرفته است.
رسول زرگرپور با بيان اينکه اشتغال و توليد مورد تاکيد رهبر معظم انقلاب و دولت است، گفت: اين موضوع براي مديريت استان تعيين کننده و اساسي است و بايد در بخشهاي مختلف از جمله گردشگري و صنعت با برنامه هاي معيني حرکت کنيم تا به هدف مورد نظر خود دست يابيم.
وي اصفهان را يک شهر صنعتي و اقتصادي خواند و گفت: ورود مهاجرين براي اشتغال به اين استان بيشتر است و نرخ بيکاري نيز از متوسط کشور بالاتر رفته است و به همين دليل بايد بيشتر به اين موضوع پرداخته شود.
زرگرپور بر حفظ اشتغال موجود و سپس ايجاد اشتغال جديد تاکيد کرد و افزود: در درجه ي اول بايد فرصت هاي شغلي موجود حفظ شود و سپس با بسته هاي حمايتي و برنامه هاي مختلف اشتغال جديد ايجاد نماييم.
وي با بيان اينکه نرخ مشارکت بانوان در کسب و کار به سرعت بالارفته است، افزود: در سال 95، 60 درصد از فرصت هاي اشتغال جديد را بانوان به خود اختصاص داده اند.
استاندار اصفهان استفاده از سرمايه گذاري بخش خصوصي و خارجي و فعال کردن طرح هاي بزرگ عمراني را از راهکارهاي حل مشکل بيکاري برشمرد و افزود: تمامي دستگاههاي اجرايي استان بايد براساس ماموريت ذاتي خود، ايجاد اشتغال و کاهش بيکاري را در اولويت اول خود قرار دهند تا در سال جاري شاهد يکسان شدن نرخ بيکاري استان با متوسط کشور باشيم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/6350/استاندار-اصفهان--تمامي-دستگاههاي-اجرايي-استان-ايجاد-اشتغال-و-کاهش-بيکاري-را-در-اولويت-اول-خود-قرار-دهند
بستن   چاپ