پیام سپاهان
فرماندار: توزيع آب صنعت، توليد و کشاورزي در اردستان نظام مند شود
چهارشنبه 21 تير 1396 - 6:39:00 AM
ايرنا
سپاهان نيوز- عليرضا غيور در جلسه کارگروه حفاظت از منابع آب در فرمانداري اردستان افزود: يکي از راه هاي نجات آينده شهرستان، نظام مند کردن توزيع آب است لذا لزوم صرفه جويي در مصرف آب و در نظر گرفتن اولويت در اختصاص آب به بخش هاي مختلف در سطح جامعه الزامي است.
وي با بيان اين که قرار دادن آب با کيفيت در اختيار مصرف کننده مهم است تصريح کرد: براي پيشگيري از مصرف بي رويه آب، بايد توزيع ضابطه مند شده و از برداشت بي رويه خودداري و حقوق مصرف کننده رعايت شود.
فرماندار اردستان گفت: پيشگيري از توسعه مرغداري ها، عدم افزايش باغ ها، استفاده از ماشين آلات صنعتي و صنايعي که کمتر به آب نياز دارند بايد در دستور کار مسئولان باشد.
غيور افزود: متاسفانه اکثر مردم به عمق مشکل کمبود آب پي نبرده اند و برنامه ريزي مناسبي براي کاهش مصرف آب در بخش هاي مختلف صورت نگرفته است.
وي از اداره هاي مسئول در امر آب، صنعت، کشاورزي و توليدات دام و طيور خواست برنامه هاي مدون و علمي در ارتباط با سرانه مصرف آب در واحد ها تهيه و به مصرف کنندگان ارائه کنند.
فرماندار اردستان افزود: نصب کنتورهاي هوشمند نسل جديد بر روي چاه هاي عميق ضروري است و اداره منابع آب و آبفا طبق اولويت نسبت به ملزم کردن مصرف کنندگان پرمصرف و بخش هاي کشاورزي، خدماتي، صنعتي و توليدي اقدام کنند.
غيور گفت: بيش از 80 روستاي شهرستان با تانکر آبرساني مي شود و اغلب اين روستاها علاوه بر مصرف شرب جهت حفظ درختان و دام هاي خود با مشکل کمبود آب روبرو بوده و در حد ضرورت از طريق حمل آب با تانکر اقدام مي شود.
وي گفت: جهت تعيين تکليف و مسدود کردن چاه هاي غيرمجاز در روستاها، کميته اي با حضور بخشداري، منابع آب، جهاد کشاورزي، آب و فاضلاب ، منابع طبيعي تشکيل و ضمن همکاري و تبادل نظر با روستاييان نسبت به حفر يک حلقه چاه مرکزي اقدام و پس از تحويل آب به روستاييان چاه هاي غير مجاز مسدود شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/6352/فرماندار--توزيع-آب-صنعت،-توليد-و-کشاورزي-در-اردستان-نظام-مند-شود
بستن   چاپ