پیام سپاهان
پس از دوسال با پيگيري هاي مجدانه استاندار اصفهان، اساسنامه سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ويژه علم و فناوري اصفهان به تصويب رسيد
21 تير 1396 - 03:23:03 ب.ظ
استانداري اصفهان
سپاهان نيوز - دکتر رسول زرگرپور با اشاره به تصويب و مشخص شدن اعضاي هيأت موسس سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ويژه علم و فناوري اصفهان اظهارداشت: اساسنامه اين سازمان با حدود دو سال پيگيري مجدانه در بيست و يکمين جلسه شوراي عالي عتف به تصويب رسيد.

به گزارش اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در اولين جلسه هيأت موسس سازمان عامل استقرار و توسعه مناطق ويژه علم و فناوري اصفهان که به رياست ايشان برگزار گرديد، اظهارداشت: در سند آمايش سرزمين يکي از محورهاي توسعه ي استان علم وفناوري در نظر گرفته شده است و بر همين اساس ايجاد کريدور علم و فناوري به صورت جدي در دستور کار قرار گرفت.
استاندار اصفهان با بيان اينکه ايجاد منطقه ي ويژه ي علم و فناوري اصفهان از سال 82 مطرح بوده است، گفت: عليرغم پيگيري، ايجاد کريدور علم و فناوري اصفهان محقق نشده بود که در دولت تدبيرو اميد و در دو سال گذشته مديريت استان تمام تلاش و عزم خود را براي راه اندازي اين کريدور جزم کرده بود و خوشبختانه با پيگيري هاي صورت گرفته اساسنامه ي مناطق ويژه علم و فناوري اصفهان تدوين گرديد و بستر را براي ايجاد کريدور علم و فناوري فراهم شد.
رسول زرگرپور با بيان اينکه اساسنامه سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ويژه علم و فناوري اصفهان در بيست و يکمين جلسه شوراي عالي عتف به تصويب رسيده است، گفت: اين اساسنامه دوبار براي تصويب به شوراي عالي عتف ارسال شد که خوشبختانه در خرداد ماه سال جاري با حدود دو سال پيگيري مستمر به تصويب رسيد.
زرگرپور با اشاره به تصويب اساسنامه و مشخص شدن هيأت موسس، تاکيد کرد: بايد تا هفته ي آينده هيأت امنا مشخص شود تا در جلسه اي در خصوص هيأت مديره تصميم گيري و جمعبندي شود و مديرعامل نيز مشخص و کريدور علم و فناوري طي يکماه آينده مستقر و رسما آغاز بکار نمايد.
استانداراصفهان به تشريح وظايف هيأت موسس و اعضاي آن پرداخت و اظهارداشت: شهرداري اصفهان، با توجه به اينکه پهنه و عرصه ي کار توسعه ي شهري از وظايف آن بشمار مي رود، اتاق بازرگاني صنايع، معادن و کشاورزي به دليل فعاليت ذاتي خود در راستاي صنعت، تکنولوژي و ظرفيت اقتصادي، شرکت فولاد مبارکه اصفهان بعنوان يک نهاد موثر در دانش و اقتصاد و مصرف کننده ي اين دانش، دانشگاه اصفهان و صنعتي بعنوان کانون هاي اصلي کريدور علم و فناوري و همچنين شهرک علمي و تحقيقاتي و سازمان مديريت و برنامه ريزي نيز از اعضاي هيأت موسس بشمار مي روند.
رسول زرگرپور با بيان اينکه شهرک علمي و تحقيقاتي با ايجاد مناطق ويژه علم و فناوري اصفهان بدنبال توسعه اين شهرک است، افزود: به دليل اينکه فعاليت کريدور علم و فناوري يک فعاليت توسعه اي بشمار مي رود سازمان مديريت و برنامه ريزي بعنوان متولي فعاليت هاي توسعه اي استان در اين هيأت حضور دارند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/6357/پس-از-دوسال-با-پيگيري-هاي-مجدانه-استاندار-اصفهان،-اساسنامه-سازمان-عامل-استقرار-و-توسعه-منطقه-ويژه-علم-و-فناوري-اصفهان-به-تصويب-رسيد
بستن   چاپ