پیام سپاهان
استاندار اصفهان تاکيد کرد: حضور 10 درصد از کارگران کشور و جمعيت 60 درصدي تحت پوشش تامين اجتماعي اصفهان نيازمند حمايت ويژه ي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و سازمان تامين اجتماعي است
22 تير 1396 - 05:41:49 ب.ظ
استانداري اصفهان
سپاهان نيوز - استاندار اصفهان اظهار داشت: با توجه به حضور 10 درصد از کارگران کشور در اين استان و جمعيت 60 درصدي تحت پوشش تامين اجتماعي لازم است وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و سازمان تامين اجتماعي نسبت به حمايت ويژه و احداث تاسيسات درماني ، بيمارستاني و هتل اقدام شايسته تري در اصفهان مبذول نمايند.

به گزارش اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه هم انديشي ذينفعان حوزه ي کار، تعاون و رفاه اجتماعي استان که با حضور وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي و رئيس سازمان تامين اجتماعي کشور برگزار گرديد، اظهارداشت: 10 درصد کارگران کشور در استان اصفهان فعاليت مي کنند و به همين دليل نيز بايد 10 درصد از امکانات و اعتبارات وزارت کار در استان اصفهان هزينه شود.
وي با بيان اينکه اصفهان برخلاف تصور مسئولان جزو استان هاي کم برخوردار از لحاظ امکانات بشمار مي رود، تصريح کرد: 60 درصد از جمعيت استان تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي هستند که بايد مورد توجه قرار گيرد و ظرفيت هاي استان اصفهان براي پيشبرد اهداف سازمان تامين اجتماعي بسيار مطلوب است.
استانداراصفهان با اشاره به 2 پروژه ي اساسي و بزرگ هتل هما و بيمارستان ميلاد سازمان تامين اجتماعي در استان اصفهان ، افزود: احداث هتل و بيمارستان در اصفهان از جمله پروژه هايي هستند که بايد در اولويت قرار گيرد.
وي با بيان اينکه کلنگ احداث هتل هما به زمين زده شده است، افزود: پس از کلنگ زني 2 بار نقشه ي ساخت اين هتل اصلاح گرديد و در کميسيون ماده 5 حل و فصل شدکه اين موضوع از مهمترين دلايل طولاني شدن اين پروژه بشمار مي رود.
زرگرپور با بيان اينکه بايد مجوز ايجاد هتل از شوراي حفاظت از بيت المال اخذ شود، تاکيد کرد: مسائل فني و دريافت پروانه عملي شده است و پيگيري لازم در جهت اجرايي شدن در دستور کار قرار داده شده است .
زرگرپور در ادامه با اشاره به نهايي شدن بيمارستان 1500 تختخوابي با همکاري شرکت ايتاليايي در اصفهان افزود: با توجه به اينکه احتمال برخي تغييرات مديريتي در سطوح کلان و استاني و مديريت شهري وجود دارد لذا لازم است پروژه هايي که طراحي و اقدامات اوليه آن به پايان رسيده وارد فاز اجرايي شود تا بعدا مشمول مرور زمان نگردد.
استانداراصفهان با اشاره به لزوم ساخت بيمارستان ميلاد اظهارداشت: برخي معتقدند که معادل حق بيمه اي که در استان گرفته مي شود، تاسيسات درماني و بيمارستاني اجرا نشده است و به همين دليل ساخت اين بيمارستان براي استان بسيار مهم است.
دکتر نوربخش رئيس سازمان تامين اجتماعي کشور نيز در اين جلسه با اشاره به هفته ي تامين اجتماعي اظهارداشت: استان اصفهان يک استان کارگري است و تعداد مستمري بگيران در اين استان قابل توجه است.
نوربخش تصريح کرد: در استان اصفهان66 درصد ضريب پوشش بيمه اي و 3.5 ميليون نفر بيمه شده تامين اجتماعي وجود دارد.
رئيس سازمان تامين اجتماعي کشور با بيان اينکه از نظر منابع و مصارف اين اقلام قابل توجه مي باشد، اظهارداشت: استان اصفهان 235 هزار مستمري بگير اصلي دارد که رتبه ي اول کشور است و در اين استان بيش از منابع هزينه مي شود و هيچ دستگاهي به اندازه ي سازمان تامين اجتماعي هزينه ندارد.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي نيز اظهارداشت: امام خميني (ره) ادبيات تامين اجتماعي را با ادبيات ديني بيان کردند و سازمان تامين احتماعي بايد ريسک بيماري و از کار افتادگي و زندگي اقشار ضعيف را کم کند.
ربيعي با بيان اينکه بايد شکنندگي زندگي مردم را با تامين اجتماعي بپوشانيم، اظهارداشت: اميدواريم که با کمک مجلس بتوانيم کف نظام تامين اجتماعي را رشد دهيم و با معطوف شدن به زندگي فقرا به تحقق ديدگاه هاي امام راحل و مقام معظم رهبري دست يابيم.
وي خاطر نشان کرد: اين هفته بايد به ما يادآوري کند که فلسفه ي مديريت ما کمک به فقرا و کم کردن از رنج و درد مردم باشد.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي ضمن تبريک هفته ي تامين اجتماعي به همه ي فعالان اين حوزه، اظهارداشت: مسئوليت در قبال کارگران از جهت گيري هاي اين وزارتخانه است و سلامت در تامين اجتماعي و حفظ اموال کارگران همواره براي ما مهم بوده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/6361/استاندار-اصفهان-تاکيد-کرد--حضور-10-درصد-از-کارگران-کشور-و-جمعيت-60-درصدي-تحت-پوشش-تامين-اجتماعي-اصفهان-نيازمند-حمايت-ويژه-ي-وزارت-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعي-و-سازمان-تامين-اجتماعي-است
بستن   چاپ