پیام سپاهان
بروجردي: کميسيون امنيت ملي مجلس بصورت تخصصي و علمي حل مشکلات زاينده رود را پيگيري مي کند
شنبه 24 تير 1396 - 9:30:32 AM
ايرنا
سپاهان نيوز- ` علاء الدين بروجردي ` افزود: موضوع زاينده رود، بسيار مهم است و حل مشکلات اين حوضه آبريز نيز بيش از پيش و فراتر از وضعيت معمول به توجه نياز دارد.
وي با اشاره به اينکه اعضاي کميسيون امنيت ملي روز پنجشنبه با سفر به استان هاي چهار محال و بختياري و اصفهان، مشکلات زاينده رود را از نزديک مورد بررسي قرار دادند، تصريح کرد: همدلي خوبي بين مسئولان دو استان براي حل مشکلات موجود و تامين اب مورد نياز زاينده رود وجود دارد.
رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه اجراي کامل مصوبات شوراي عالي آب درباره زاينده رود مي تواند معضلات فعلي اين رودخانه را به ميزان قابل توجهي کاهش دهد، گفت: در جلسات شوراي تامين استان هاي اصفهان و چهار محال و بختياري بر اين موضوع تاکيد شد و سليماني دشتکي استاندار چهارمحال و بختياري و زرگرپور استاندار اصفهان نيز به عنوان روساي شوراي تامين دو استان بر اين موضوع تاکيد داشتند.
شوراي تامين استان چهارمحال و بختياري روز پنجشنبه و شوراي تامين استان اصفهان پنجشنبه شب با حضور اعضاي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس برگزار شد.
خاطر نشان مي شود؛ شوراي عالي آب کشور در سال 93 با هدف هماهنگي و اعمال مديريت واحد بر اين حوضه آبريز در موضوعات منابع، مصارف و حقابه ها طرح 9 ماده اي احياي حوضه آبريز زاينده رود را تصويب کرد.
رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در ادامه افزود: در پايان سفر اخير اعضاي اين کميسيون به استان هاي چهارمحال و بختياري و اصفهان مقرر شد که ما در اولين فرصت در محل کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي ، جلسه اي را با حضور وزير نيرو ، استانداران چهارمحال و بختياري و اصفهان ، نمايندگان دو استان و کارشناسان مربوطه برگزار و مسائل مرتبط با حوضه آبريز زاينده رود را بررسي و تصميم هاي لازم را براي کمک به حل مشکلات آبي استان هاي چهارمحال و بختياري و اصفهان اتخاذ کنيم.
اعضاي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي روز پنجشنبه با سفر به استان هاي چهارمحال و بختياري و اصفهان طرح هاي آبي و کمبود آب در سرچشمه هاي کارون و زاينده رود را بررسي کردند.
رحيم ميداني معاون آب و آبفاي وزير نيرو و مسئولاني از معاونت حقوقي رئيس جمهوري و سازمان حفاظت محيط زيست اعضاي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس را در اين سفر همراهي کردند.
زاينده‌رود يا زنده‌رود به معني رود زندگي‌بخش، بزرگترين رودخانه فلات مرکزي ايران است که از کوه‌هاي زاگرس مرکزي بويژه زردکوه بختياري سرچشمه گرفته و در کوير مرکزي ايران به سمت شرق حدود 200 کيلومتر پيش مي‌رود و در نهايت به تالاب گاوخوني در شرق اصفهان مي‌ريزد.
اين رودخانه در سال هاي اخير با پديده خشکسالي، افزايش برداشت و سوء مديريت منابع آب مواجه و در محل پائين دست در بيشتر ماه هاي سال با خشکي مواجه شده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/6363/بروجردي--کميسيون-امنيت-ملي-مجلس-بصورت-تخصصي-و-علمي-حل-مشکلات-زاينده-رود-را-پيگيري-مي-کند
بستن   چاپ