پیام سپاهان
قراردادهاي سفيد امضا بيشتر به بانوان تحميل مي شود
يکشنبه 25 تير 1396 - 6:42:35 AM
ايسنا

سپاهان نيوز- عبدالوهاب سهل آبادي در نشست خبري  اعضاي هيئت مديره انجمن هاي صنفي كارفرمايان استان اصفهان در جمع خبرنگاران در اتاق بازرگاني اصفهان، اظهار کرد: انجمن صنفي كارفرمايان استان اصفهان يكي از بهترين انجمن هاي کارفرمايي در سطح كشور به حساب مي آيد و دو کرسي و نماينده در کانون عالي کارفرمايي ايران دارد.

وي پيرامون قرارداد سفيد امضا که از سوي کارفرمايان به کارگران و غالبا در ميان اصناف تحميل مي شود، اظهار کرد: اين موضوع خلاف انسانيت، خلاف عرف و خلاف حق است. تعدادي از کارفرمايان هستند که به کارگران و بيشتر بانوان کارگر اين موضوع را تحميل کرده اند.

رييس انجمن صنفي کارفرمايان استان اصفهان افزود: البته واحدهاي توليدي داراي مجوز نمي توانند اين چنين فعاليتي را انجام دهند و بيشتر افرادي که به قراردادهاي سفيد امضا روي آورده اند، واحدهاي زيرپله اي و يا اصناف هستند. انجمن هم جز با آموزش و توصيه به کارگران و کارفرمايان کاري نمي تواند انجام دهد، محافل رسيدگي به اين موضوع هم فراوان است.

سهل آبادي در پاسخ به سوالي پيرامون راهکارهاي جلوگيري از قراردادهاي سفيد امضا، تاکيد کرد: كانون كارفرمايان راهكاري براي جلوگيري از قراردادهاي سفيد امضا ندارد.

وي با اشاره به اعزام افراد خبره در هيئت هاي تشخيص اختلافات کارگري و کارفرمايي، افزود: با توجه به ارتباط مناسب انجمن کارفرمايان با اتاق بازرگاني خوشبختانه بسياري از مشکلات مالي از طريق اتاق بازرگاني حل شده است.

رييس انجمن صنفي کارفرمايان استان اصفهان با بيان اينکه در بخش آموزش ٢٣ هزار نفر ساعت آموزش به کارفرمايان ارايه شده است، اضافه کرد: فعاليت هايي که در انجمن صنفي کارفرمايان استان انجام مي گيرد از طريق کمک هاي هيئت مديره است، البته مقداري جزيي از هزينه ها از طريق آموزش ها کسب شده است.

سهل آبادي خاطرنشان کرد: با وجود حجم زيادي از فعاليت ها،  تنها سه نفر در انجمن صنفي کارفرمايان مشغول به کار هستند و اعضاي هيئت مديره به صورت افتخاري در حال فعاليت هستند.

رييس انجمن صنفي کارفرمايان استان اصفهان به صدور کارت کارفرمايي در استان اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: انجمن صنفي استان اصفهان براي نخستين بار در کشور، کارت کارفرمايي براي کارفرمايان و با اساسنامه اي مشخص صادر کرده است.

سهل آبادي با بيان اينکه، يکي از بندهاي مهم کارت کارفرمايي، تکريم کارگران است، گفت: براي صدور اين کارت ها، يکي از مواردي که بررسي مي شود، اختلافات ميان کارگران و کارفرما است و در صورتي که اختلاف ميان کارفرما و کارگران وجود داشته باشد، کارت زرين براي کارفرما صادر نخواهد شد.

وي خاطرنشان کرد: تاسيس انجمن هاي صنفي پزشكي براي نخستين بار در کشور از اقدامات ديگري است که انجمن صنفي کارفرمايان استان اصفهان انجام داده است.

رييس انجمن صنفي کارفرمايان استان اصفهان با بيان اينکه متاسفانه هيچ نظري از تشکل هاي بخش خصوصي دريافت نمي شود، گفت: تشکل ها مي توانند در تصميم سازي ها نقش مهمي را ايفا کنند و اين به معناي دخالت در کار دولت نيست.

سهل آبادي افزود: اميدواريم در شرايط کارگري حاضر که شرايط بسيار سختي است، حداقل اشتغال کنوني حفظ شود. متاسفانه کارگراني وجود دارند که چندين ماه حقوق نگرفته اند و در سخت ترين شرايط زندگي مي کنند اما به دليل اينکه شغلشان را از دست ندهند، حاضر به اعتراض نيستند.

وي اضافه کرد: کارگران در شرايط روحي و مالي سختي هستند و بايد به هر طريقي کارفرمايان تشويق شوند و از آنان خواسته شود که شرايط کارگران را دريابند.

رييس انجمن صنفي کارفرمايان استان اصفهان ادامه داد: دو سال پيش که به ژنو رفته بودم، بحث واحدهاي کوچک و متوسط مطرح شد که خوشبختانه ماحصل آن سفر باعث شده است امروز از طريق SPX واحدهاي کوچک و متوسط به دنيا متصل شوند.

سهل آبادي خاطرنشان کرد: در استان 110 انجمن تخصصي زير مجموعه انجمن صنفي کارفرمايان فعال هستند و 170 نماينده از طرف انجمن در هيئت هاي حل اختلاف کارگر و کارفرما حضور مي يابند.

وي با بيان اينکه حدود ٢٣ هزار نفر در استان اصفهان تحت پوشش بيمه بيكاري هستند، اظهار کرد: توجه به توليد و حفظ اشتغال موجود يک فريضه محسوب مي شود، قرار است 900 هزار شغل ايجاد شود اما نبايد حفظ واحدهاي موجود را فراموش کرد.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/6372/قراردادهاي-سفيد-امضا-بيشتر-به-بانوان-تحميل-مي-شود
بستن   چاپ