پیام سپاهان
با پيگيري مجدانه استاندار اصفهان پس از 15 سال انتظار: ايجاد منطقه ي ويژه علم و فناوري اصفهان روي ريل اجرا قرار گرفت / اساسنامه ي خاص استان در شوراي عالي عتف به تصويب رسيد
سه شنبه 27 تير 1396 - 3:23:59 PM
استانداري اصفهان
سپاهان نيوز - دکتر رسول زرگرپور با تعيين اعضاي هيأت امنا منطقه ي ويژه ي علم و فناوري اصفهان اظهارداشت: ايجاد منطقه ي ويژه ي علم و فناوري يکي از پروژه هايي است که از سال 82 پيگيري شده و اين پروژه پس از 15 سال روي ريل اجرا قرار گرفته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در دومين جلسه هيأت موسس سازمان عامل استقرار و توسعه مناطق ويژه علم و فناوري اصفهان که به رياست ايشان برگزار گرديد، اظهارداشت: در طول 4 سال گذشته تمام تلاش مديريت استان بر اين بود که پروژه هايي که چندين دهه از آغاز عمليات اجرايي آن گذشته بود را به سرانجام برساند.
استانداراصفهان اضافه کرد: اين موضوع از خصوصيات اين دوره از مديريت استان بشمار مي رفت و تلاش نموديم که با روي ريل اجرايي قراردادن پروژه هاي راکد در دوره ي بعد شاهد اجراي پروژه هاي بهنگام باشيم.
وي ايجاد منطقه ي ويژه ي علم و فناوري را يکي از پروژه هايي خواند که از سال 82 پيگيري شده است و افزود: در دو سال گذشته اجراي اين پروژه به صورت جدي تر مورد پيگيري قرار گرفت.
زرگرپور با بيان اينکه عدم تاييد اساسنامه ي اين منطقه که به پيشنهاد استان اصفهان مطرح شده بود، از دلايل اصلي توقف اين پروژه بشمار مي رفت، تصريح کرد: اساسنامه اي براي 5 استان متقاضي از سوي دولت به تصويب رسيده بود که استان اصفهان خواستار رفع اشکالات و ايجاد اساسنامه ي ويژه براي اين استان بود که خوشبختانه با دلايل کارشناسي مسئولان و پيگيري هاي صورت گرفته در شوراي عالي عتف، اين اساسنامه براي استان اصفهان به تصويب رسيد.
رسول زرگرپور افزود: ابعاد علمي و ساختاري اين اساسنامه با دقت بررسي شده است و به دليل اينکه بستري معقول و منطقي براي انجام فعاليت هاي آينده ايجاد مي کرد وقت و انرژي بسياري را معطوف به خود نمود.
وي به جلسه ي هفته ي گذشته ي اين هيأت اشاره کرد و افزود: در جلسه ي گذشته ، هيأت موسس مشخص شدند و روال قانوني اساسنامه آغاز گرديد.
استانداراصفهان با اشاره به اينکه اين پروژه پس از 15 سال روي ريل اجرا قرار گرفته است، تصريح کرد: شايد در 15 سال قبل که اجراي اين پروژه مطرح گرديد براي استان اصفهان يک طرح مهم قلمداد مي شد ولي امروز يعنوان يک کار اساسي و اصلي مطرح است چرا که يکي از محورهاي توسعه ي استان اصفهان علم و فناوري است و بستر لازم براي اين محور، منطقه ي ويژه ي علم و فناوري خواهد بود.
زرگرپور افزود: تمام تلاش مديريت استان اين است که در مدت باقيمانده از دولت يازدهم همه ي فعاليت هاي ساختاري و قانوني پيش رود تا بعد از تغيير و تحولات احتمالي ، وقفه اي در اجراي اين پروژه ايجاد نشود.
استانداراصفهان با تاکيد بر اينکه مديرعامل بايد ظرف يک هفته ي آينده مشخص شود، افزود: اعضاي هيئت امنا براساس مصوبه ي هيئت دولت شامل سه عضو دولتي، 2 عضو غيردولتي و 2 نفر علي البدل هستند، که با توجه به شرايط و لزوم همکاري بيشتر برخي از دستگاه ها در جلسه ي فوق العاده ي اين هيأت، يک نفر به اعضاي دولتي و يک نفر به اعضاي خصوصي اضافه خواهند شد.
رسول زرگرپور با تعيين اعضاي هيأت امنا؛ تاکيد کرد: بايد طي يک هفته ي آينده مديرعامل مشخص و اعضاي هيأت امنا نيز اعضاي جايگزين خود را براي مواقع اضطراري معرفي نمايند.
استانداراصفهان اين طرح را اقدامي نو خواند و افزود: ممکن است که در حين اجراي اين طرح مشکلات و موانعي ايجاد شود که بايد رفع شود و اجراي پروژه به پيش رود.
گفتني است در اين جلسه پس از بحث و تبادل نظر ، معاون هماهنگي امور عمراني استانداري اصفهان، رئيس سازمان برنامه و بودجه، مديرکل راه و شهرسازي ، رئيس شهرک علمي و تحقيقاتي و رئيس دانشگاه اصفهان بعنوان اعضاي حقوقي و دولتي هيأت امنا و وزارت دفاع بعنوان عضو علي البدل اين بخش و اتاق بازرگاني، شهرداري اصفهان و شرکت فولاد مبارکه به عنوان اعضاي حقيقي و بخش خصوصي هيأت امنا و سازمان نظام پزشکي بعنوان عضو علي البدل معرفي شدند.
همچنين در اين جلسه بازرسين نيز مشخص و معرفي شدند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/6387/با-پيگيري-مجدانه-استاندار-اصفهان-پس-از-15-سال-انتظار--ايجاد-منطقه-ي-ويژه-علم-و-فناوري-اصفهان-روي-ريل-اجرا-قرار-گرفت---اساسنامه-ي-خاص-استان-در-شوراي-عالي-عتف-به-تصويب-رسيد
بستن   چاپ