پیام سپاهان
استاندار اصفهان تاکيد کرد: دستگاه هاي اجرايي طي يک هفته ي آينده نقطه نظرات خود در خصوص طرح تکاپو را اعلام نمايند
شنبه 31 تير 1396 - 3:30:50 PM
استانداري اصفهان
سپاهان نيوز - دکتر رسول زرگرپور اظهارداشت: اعضاي شوراي اشتغال و دستگاه هاي اجرايي بايد نقطه نظرات خود در رابطه با طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پايدار را طي يک هفته ي آينده به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي ارسال نمايند تا پس از جمعبندي براي تصويب نهايي به مرکز ارسال گردد.

به گزارش اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه ي فوق العاده کارگروه اشتغال با اشاره به مطالعات ديناميک اشتغال استان- طرح تکاپو، اظهارداشت : اين طرح با هدف توسعه اشتغال پايدار در رسته کسب و کاري منتخب در سطح استان ها، ارتقا سطح رونق اقتصادي در جوامع هدف، ارتقا و توسعه واحدهاي کسب و کار، بهبود معيشت نيروي کار در کسب و کارهاي منتخب و طراحي سياست هاي اشتغال در سطح منطقه اي و ملي در دستور کار قرار گرفته است.
استاندار اصفهان با بيان اينکه براساس آمار مرکز آمار ايران نرخ بيکاري استان در سال 95، 14.6 درصد و نرخ بيکاري در کشور 12.4 درصد بوده است، افزود: همه ي دستگاه هاي اجرايي بايد آمار سالانه ي مرکز آمار را مبناي برنامه ريزي هاي خود قرار دهند.
رسول زرگرپور افزود: با توجه به اولويت ها در سند آمايش سرزمين سه اولويت گردشگري در همه ي ابعاد، علم و فناوري و شرکت هاي دانش بنيان و مباحث فرهنگي و هنر در دستور کار قرار گرفته است و بايد با توجه به اين اولويت ها برنامه ريزي داشته باشيم.
وي با بيان اينکه طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پايدار(تکاپو) بيشتر به اشتغال هاي خرد و کارگاه هاي کوچک مي پردازد، تصريح کرد: در بحث هاي مربوط به آينده ي استان سمت و سو در جهت ارتقاي بخش خدمات است و بايد به اين بخش توجه بيشتري شود.
زرگرپور به 12 رسته ي برتر استان براساس روش ترکيبي که در طرح تکاپور توسط اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعي ارائه شد، اشاره کرد و افزود: طرح تکاپو بخشي از مشکلات اشتغال استان را حل مي کند و به صورت 3-4 ساله طراحي شده است و در حال حاضر به مزيت هاي فعلي استان مي پردازد.
رسول زرگرپور تاکيد کرد: دستگاه هاي اجرايي بايد نقطه نظرات خود را در خصوص طرح مذکور طي يک هفته ي آينده به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي ارسال نمايند تا اين اداره کل در جلسه اي با سازمان برنامه و بودجه جمعبندي نهايي اين طرح را انجام و براي تصويب نهايي به مرکز ارسال نمايد.
استاندار اصفهان در ادامه به تسهيلات ابلاغي کميته ي امداد امام خميني (ره) و بهزيستي از محل بند "د" تبصره 16 قانون بودجه سال 96 اشاره کرد و اظهارداشت: براي اين دو مرکز مجموعاً 225 ميليارد تومان اعتبار براي ارائه ي تسهيلات به متقاضيان پيش بيني شده است که با اين تسهيلات حدود 13 هزار و 500اشتغال ايجاد خواهد شد.
زرگرپور ارائه ي تسهيلات به مددجويان کميته امداد و بهزيستي را از جمله کارهايي خواند که علاوه بر وظيفه اداري رضايت خداوند را نيز بدنبال خواهد داشت.
استاندار اصفهان افزود: در سال جاري دستورالعمل هاي خوبي ابلاغ شده و سقف تسهيلات افزايش يافته و انضباط بيشتري صورت گرفته که اميدواريم همه ي اين تسهيلات جذب و بانک ها نيز از منابع خود مبلغي را براي ارائه تسهيلات به اين مددجويان در نظر بگيرند.
گفتني است برنامه ها و سياست هاي پرداخت تسهيلات بانکي استان در سال جاري به تفکيک بخش هاي اقتصادي(صنعت، کشاورزي و خدمات) نيز به جلسه ارائه گرديد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/6402/استاندار-اصفهان-تاکيد-کرد--دستگاه-هاي-اجرايي-طي-يک-هفته-ي-آينده-نقطه-نظرات-خود-در-خصوص-طرح-تکاپو-را-اعلام-نمايند
بستن   چاپ