پیام سپاهان
ناظر AFC: ذوب آهن اصفهان الگوي مناسبي براي باشگاه هاي آسياست
يکشنبه 1 مرداد 1396 - 6:46:55 AM
ايرنا
سپاهان نيوز- `مارسل ايساکوف` که به همراه کارشناسان مميزي حرفه اي سازي کنفدراسيون فوتبال آسيا براي بررسي وضعيت باشگاه ذوب آهن به اصفهان آمده است، پس از بازديد از اماکن ورزشي و امکانات باشگاه ذوب آهن، در دفتر مديرعامل اين باشگاه حضور يافت و با جمعي از معاونان و مسئولان پروژه حرفه اي سازي باشگاه ذوب آهن ديدار و گفتگو کرد.
ايساکوف، کارشناس آلماني تبار مميزي AFC در گفتگو با سايت رسمي باشگاه ذوب آهن گفت: در بازديد از باشگاه فرهنگي، ورزشي ذوب آهن اصفهان، وضعيت اين باشگاه بر اساس مميزي هاي انجام شده، بسيار عالي است.
وي افزود: در بازديدهايي که از چند باشگاه آسيايي و ايران داشتم، باشگاه ذوب آهن از نظر امکانات و ارائه مستندات حرفه اي سازي و نيز فعاليت هاي نوين باشگاهداري، بهترين باشگاه بود و به همين دليل هم مي تواند الگوي مناسبي براي ساير باشگاه هاي ايران و آسيا باشد.
ناظر کنفدراسيون فوتبال آسيا يادآور شد: وظيفه اصلي ما صدور مجوز براي باشگاه هاي داراي صلاحيت است البته اين مهم با توجه کامل به فرهنگ هاي گوناگون و نيازهاي مختلفي است که هر کشور با آن مواجه است.
وي افزود: در ديدار از ايران، قبل از هر چيز با مسئولان فدراسيون و ليگ اين کشور ملاقات هايي داشتيم و نظرات خود را با آنها در ميان گذاشتيم و پس از آن ديداري از چهار باشگاه و نماينده ايران در مسابقات آسيايي انجام داديم که اصطلاحاً به اين شيوه ديدار `spot check` (اسپات چک) مي گويند.
کارشناس مميزي حرفه اي AFC با بيان اين که وضعيت باشگاه آهن در اين زمينه بسيار عالي و قابل قبول است، گفت: هرچند کليه اطلاعات مربوط به باشگاه ها در اين زمينه محرمانه محسوب مي شود و AFC نيز تاکيد دارد که مستندات مربوط به کشورها و باشگاه ها محرمانه بماند، اما به اجمال مي توانم بگويم که عملکرد باشگاه ذوب آهن در پيوند با خط مشي مميزي ها و در راستاي مبحث حرفه اي سازي بسيار مثبت است.
ايساکوف گفت: هدف نهايي ما توسعه و ارتقاء سطح فوتبال در کشورهاي مربوطه است و پس از بررسي باشگاه هاي واجد شرايط، پيشنهادهايي را به کنفدراسيون فوتبال آسيا ارائه مي دهيم.
وي افزود: در يک دورنماي کلي، آينده فوتبال ايران و باشگاه هايي همچون ذوب آهن را بسيار بهتر از وضعيت فعلي آنها پيش بيني مي کنم.
ناظر کنفدراسيون فوتبال آسيا اضافه کرد: توصيه من به باشگاه هايي از اين دست اين است که همچون همتايان اروپايي خود تا آنجا که مي توانند با تکيه بر اسپانسرهاي مستقل، وابستگي خود را از نهادهايي همچون کارخانجات مادر کمتر کنند و تا حد ممکن حوزه استقلال عملشان را افزايش دهند.
تيم ذوب آهن اصفهان در فصل گذشته با 46 امتياز در رده چهارم جدول رده بندي ليگ برتر باشگاه هاي کشور قرار گرفت.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/6403/ناظر-AFC--ذوب-آهن-اصفهان-الگوي-مناسبي-براي-باشگاه-هاي-آسياست
بستن   چاپ