پیام سپاهان
فرونشست برخي قبور علت اجراي طرح ساماندهي گلستان شهداي اصفهان است
يکشنبه 1 مرداد 1396 - 6:56:10 AM
مهر
سپاهان نيوز- داريوش وکيلي با اشاره به ساماندهي سنگ قبور در گلستان شهداي اصفهان اظهار داشت: اين طرح با دريافت موافقت خانواده شهدا در حال اجرا است.

وي با تاکيد بر اينکه بنياد شهيد و امور ايثارگران استان اصفهان پيش از اجراي تعويض سنگ قبر خانواده شهدا در قالب فرم تائيديه‌اي موافقت اکثر خانواده شهدا براي تعويض سنگ قبور را دريافت کرده است، تصريح کرد: فرونشست برخي قبور دليل اصلي اجراي اين طرح بوده است و در اين بخش‌ها آب‌ جمع مي‌شد و از اين رو نيازمند بازسازي است.

مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان اصفهان با بيان اينکه در طرح بازسازي قبور شهدا مقرر شده تا هر يک از قطعات با شرايطي که آب روي آن‌ها جمع نشود، ساماندهي شود، افزود: نکته قابل توجه اين است که سنگ قبور مطهر شهدا تعويض نشده بلکه همين سنگ‌هاي فعلي در صورتي که نشکسته باشد مورد تعمير و بازسازي قرار مي‌گيرند.

ادبيات و نوع حکاکي سنگ قبور مطهر شهدا هيچ تغييري پيدا نخواهد کرد

وي با بيان اينکه ادبيات و نوع حکاکي سنگ قبور مطهر شهدا هيچ تغييري پيدا نخواهد کرد، ابراز داشت: به اعتقاد ما نوع ادبيات به کار رفته شده بر روي قبور شهدا، ادبيات تاريخ دفاع مقدس و تاريخ انقلاب اسلامي است و بايد ماندگار باشد.

وکيلي با بيان اينکه قاب تصوير مزار شهدا با توجه به اينکه بعضاً دچار پوسيدگي و يا شکستگي شده نيز در اين طرح مورد تعمير، بازسازي و رنگ‌آميزي قرار گرفته و مجدداً در همان مکان نصب خواهد شد، تصريح کرد: در روزهاي اخير شائبه‌هايي مبني بر تخريب و از بين بردن خاطرات خانواده‌هاي شهدا مطرح شد که صحت نداشته و بنده به شدت تکذيب مي‌کنم.

وي تأکيد کرد: گلزار شهداي اصفهان به عنوان يک نماد فرهنگي و به عنوان جايگاهي که مردم ما در آن حضور پيدا کرده و زائر گلستان شهدا هستند، مکاني براي راز و نياز و گرفتن حاجات است.

مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان اصفهان با تاکيد بر اينکه گلستان شهداي اصفهان بايد با همين سبک و فضاي کنوني حفظ شود، تصريح کرد:اين مکان مقدس جايگاهي فرهنگي براي عموم مردم شهر اصفهان دارد.

وي با اشاره به اينکه بنياد شهيد و امور ايثارگران استان اصفهان همواره درصدد فراهم آوردن بهترين خدمات رفاهي و تجهيز بهترين امکانات براي زائران گلستان شهدا بوده است، ابراز داشت: همه توان خود را در کنار مردم و ديگر مسئولان براي تروج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه بکار خواهيم گرفت.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/6405/فرونشست-برخي-قبور-علت-اجراي-طرح-ساماندهي-گلستان-شهداي-اصفهان-است
بستن   چاپ