پیام سپاهان
ورزشکار اصفهاني موفق به کسب مدال طلاي رقابت هاي پارا دو وميداني لندن شد
چهارشنبه 4 مرداد 1396 - 6:51:23 AM
ايرنا
سپاهان نيوز- رقابت هاي جهاني پارا دو و ميداني لندن با حضور بيش از يکهزار ورزشکار از 100 کشور دنيا از 23 تير تا اول مرداد در لندن برگزار شد و کاروان ايران نيز با 20 ورزشکار در اين مسابقات حضور يافت.
در اين رقابت ها، کاروان چين با کسب 30مدال طلا، 17 نقره و 18 برنز به عنوان قهرماني رسيد و کاروان ايران نيز با سه مدال طلا، 12 نقره و پنج برنز در جايگاه هجدهم قرار گرفت.
روابط عمومي دانشگاه آزاد اصفهان اعلام کرد: عليرضا مختاري در اين رقابت ها به عنوان پرتابگر وزنه در کلاس اف 53 با پرتاب هشت متر و 35 سانتي متر ضمن شکستن رکورد آسيا، در رقابت با حريف آمريکايي خود که نايب قهرمان جهان بود، او را شکست داد و مدال طلا را در اين رقابت از آن کشورمان کرد.
عليرضا مختاري همامي که از سال 2014 تا کنون نفر اول رنکينگ جهاني در پرتاب ديسک معلولان دنيا است، در رشته تربيت‌بدني در مقطع کارشناسي در دانشگاه آزاد اسلامي واحد اصفهان(خوراسگان) مشغول به تحصيل است.
برخي از مقام‌هاي جهاني اين ورزشکار شامل کسب مدال طلا در مسابقات پارا آسيايي اينچيون کره جنوبي در پرتاب وزنه و شکستن رکورد آسيا در سال 2014 در اين ماده، کسب مدال طلا در مسابقات پارا آسيايي اينچيون کره جنوبي 2014 در پرتاب ديسک و همچنين شکستن رکورد آسيايي در اين ماده، کسب رتبه چهارم مسابقات جهاني دوميداني معلولين 2015 قطر و کسب رتبه چهارم مسابقات پارا المپيک 2016 برزيل ريو است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/6419/ورزشکار-اصفهاني-موفق-به-کسب-مدال-طلاي-رقابت-هاي-پارا-دو-وميداني-لندن-شد
بستن   چاپ