پیام سپاهان
نخستین بار در اصفهان
عمل جداسازی مجرای ادرار یک کودک با موفقیت انجام شد
يکشنبه 25 شهريور 1397 - 12:19:21
پیام سپاهان - اصفهان - نخستین بار در اصفهان، عمل جراحی جداسازی مجرای ادرار و تناسلی بر روی یک دختر شیرخوار 18 ماهه در بیمارستان کودکان امام حسین(ع) این شهر انجام شد.
رییس بیمارستان امام حسین(ع) اصفهان روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این عمل جراحی بزرگ به مدت هفت ساعت و با موفقیت انجام شد و نوزاد جراحی شده هم اکنون در سلامت بسر می برد.
دکتر مهرداد معمارزاده با بیان اینکه این نوزاد از بدو تولد بدلیل انسداد روده تحت اعمال جراحی متعدد قرار گرفته بود، افزود: پس از بهبود وضعیت گوارشی بیمار، بدلیل تجمع مایع در واژن و فشار روی مثانه و سیستم تناسلی، وی بطور مجدد توسط تیم پزشکی بیمارستان امام حسین(ع) معاینه شد.
وی ادامه داد: با معاینه صورت گرفته، مشکل سینوس یوروژنیتال (مجرای مشترک ادرار و واژن) در بیمار تشخیص داده شد به همین دلیل تحت عمل جراحی مجدد به منظور جداسازی مجرای ادرار و واژن قرار گرفت.
فوق تخصص جراحی کودکان و نوزادان بیمارستان امام حسین(ع) اصفهان و پزشک جراح این بیمار نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سیستم تناسلی و ادراری این شیرخوار دارای دیواره های مشترک با طول زیاد بود که پدیده بسیار نادری است و مشکلاتی را برای این بیمار ایجاد می کرد.
دکتر مهرداد حسین پور افزود: با توجه به سن پایین بیمار و طول زیاد دیواره مشترک بین مجرای ادرار و واژن، عمل جراحی فوق حدود هفت ساعت طول کشید.
وی خاطرنشان کرد: در این عمل جراحی از تجهیزات و دستگاه های بزرگ نمایی و سیستوسکوپ (آندوسکوپی داخل مثانه ) استفاده شد.
مرکز آموزشی درمانی کودکان امام حسین(ع) زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، بیمارستان تخصصی کودکان است که از سال 91 مورد بهره برداری قرار گرفته است.
آزمایشگاه و بانک خون، تخت ها و اتاق عمل اطفال، داروخانه، درمانگاه عمومی و تخصصی و بخش های قلب و همودیالیز از جمله تجهیزات این مرکز آموزشی است.
6027/3011

http://www.sepahannews.ir/fa/News/64919/عمل-جداسازی-مجرای-ادرار-یک-کودک-با-موفقیت-انجام-شد
بستن   چاپ