پیام سپاهان
نایب رئیس اتحادیه کتاب و لوازم تحریر اصفهان اعلام کرد:
کمبود شدید دفتر در آستانه سال تحصیلی/معطل ماندن 1800 کانتینر لوازم تحریر در گمرک
يکشنبه 25 شهريور 1397 - 12:19:33
پیام سپاهان - نایب رئیس اتحادیه کتاب و لوازم تحریر اصفهان با اشاره به معطل ماندن 1800 کانتینر لوازم تحریر در گمرک طی ماه های گذشته، گفت: امسال با کمبود شدید دفتر مواجه هستیم، هم‌چنین سایر لوازم تحریر نیز با افزایش بسیار زیاد قیمت مواجه شده است.
محسن سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، تصریح کرد: سال گذشته یک کارتن 150 عددی دفتر چهل برگ معمولی، 82 هزار تومان قیمت داشته است، اما امسال تا این لحظه هر کارتن 150 هزار تومان به فروش می رسد. 
وی با بیان اینکه بیشترین کمبود در دفاتر معمولی است، گفت: دفاتر فانتزی به دلیل قیمت بالا کمتر مورد توجه خریداران است.
نایب رئیس اتحادیه کتاب و لوازم تحریر اصفهان علت این افزایش قیمت را بالا رفتن نرخ ارز عنوان کرد و افزود: مواد اولیه کاغذ دفاتر، مقوای جلد آن و مرکبی که برای چاپ جلد آن استفاده می شود، وارداتی است. 
وی با اشاره به افزایش قیمت دیگر اقلام لوازم التحریر در اصفهان، اظهار کرد: به عنوان مثال مدادرنگی جعبه فلزی 12 عددی از یک برند ایرانی تا 6 ماه قبل 98 هزار تومان بود، اما همین محصول اکنون با قیمت 155 هزار تومان به فروش می رسد.
سعیدی اظهار کرد: 1800 کانتینر اقلام مختلف لوازم تحریر و مواد اولیه آن طی چند ماه گذشته در گمرک مانده است و دولت باید به ترخیص آن سرعت ببخشد تا وضعیت بازار لوازم تحریر به تعادل برسد. 
وی با تاکید بر اینکه اکنون با توجه به فصل خرید لوازم تحریر، نباید به دلیل سختگیری گمرک، این لوازم و مواد اولیه آن چند ماه در گمرکات ایران معطل بماند، تصریح کرد: دولت باید با اجازه ترخیص لوازم تحریر در گمرک، موجب تعادل وضعیت و شکستن بازار شود. 
نایب رئیس اتحادیه کتاب و لوازم تحریر اصفهان گفت: مصرف لوازم تحریر پایین آمده است، چراکه یک کارگر نسبت به سال قبل تنها 10 تا 15 درصد افزایش دستمزد داشته، اما لوازم مصرفی 50 درصد گران شده است، در نتیجه قدرت خرید مردم کم شده است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/64927/کمبود-شدید-دفتر-در-آستانه-سال-تحصیلی-معطل-ماندن-1800-کانتینر-لوازم-تحریر-در-گمرک
بستن   چاپ