پیام سپاهان
هشدار بازرسی اصناف اصفهان به فروشندگان لوازم‌تحریر اصفهان
يکشنبه 25 شهريور 1397 - 12:19:34
پیام سپاهان - هر ساله در آستانه مهر ماه، خرید لوازم‌تحریر مورد نیاز دانش‌آموزان همچون دفتر، کتاب، مداد، مدادپاک‌کن، خط کش و ... به دغدغه جدی خانواده‌هایی که یک یا چند فرزند محصل دارند، تبدیل می‌شود، اما امسال شرایط به گونه‌ای متفاوت است، چرا که با افزایش نرخ کاغذ و مشکلاتی که بر سر واردات مواد اولیه و هم‌چنین لوازم‌تحریر وجود دارد، مردم با گرانی قابل‌توجهی نسبت به سال گذشته روبرو هستند.
اما اینکه فروشندگان لوازم‌تحریر چقدر در بالا بردن قیمت این اجناس بر اساس سلیقه شخصی‌شان عمل می‌کنند و اجازه دارند که قیمت کالاهای مورد نیاز بخش زیادی از اقشار محصل را بالا ببرند، جای سوال است.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان در این باره به خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، گفت: بازرسی اصناف با نزدیک شدن به آغاز فصل بازگشایی مدارس، از 15 شهریور ماه طرح تشدید بازرسی‌ها را آغاز کرده است.
جواد محمدی فشارکی افزود: این بازرسی‌ها با کمک 100 بازرس ثابت و 245 بازرس افتخاری و در مجموع 345 بازرس برای بررسی وضعیت قیمت‌ها در آستانه سال تحصیلی 97 انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه این طرح تا پنجم مهرماه همه روزه و حتی روزهای تعطیل از صبح تا شب برقرار خواهد بود، اظهار کرد: در طرح بازرسی مهر ماه اصنافی چون سراجان، لوازم‌تحریر، کیف، کفش و پوشاک مورد بازرسی قرار گرفته و حتی تولیدی‌های فرم مدارس نیز از لحاظ تخلف در کم‌فروشی، گران‌فروشی و بی‌کیفیتی تولیدات خود مورد بازرسی قرارگرفته‌اند.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با تاکید بر اینکه اغلب لوازم‌تحریر مورد نیاز سال تحصیلی جدید در فروردین 97 خریداری و وارد استان اصفهان شده است، گفت: لوازم‌تحریر موجود در بازار با ارز 4200 تومانی خریداری شده است، بنابراین فروشنده‌ها باید بدانند که از این نظر به شدت زیر ذره‌بین بازرسی اصناف هستند که مبادا این اجناس را با ارز 10 تومانی و یا بالاتر از آن بفروشند، در غیر این صورت به شدت با آن‌ها برخورد می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه مردم نیز باید توجه داشته باشند که بازار ما از برخی اقلام لوازم‌تحریر ایرانی همچون دفتر اشباع است، تصریح کرد: مردم باید در حد توان از کالاهای ایرانی خریداری کنند، چرا که تولیدات خارجی ضمن برخورداری از قیمت بالاتر، از نظر فرهنگی نیز با شرایط کشورمان همخوانی ندارد و لوازم‌تحریر داخلی نیز از لحاظ کیفی هیچ کم و کاستی با مشابه خارجی خود ندارد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/64929/هشدار-بازرسی-اصناف-اصفهان-به-فروشندگان-لوازم‌تحریر-اصفهان
بستن   چاپ