پیام سپاهان
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آران و بیدگل خبر داد
آران و بیدگل با 15 موکب میزبان زائران اربعین حسینی است
دوشنبه 26 شهريور 1397 - 17:53:14
پیام سپاهان - آران و بیدگل- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آران و بیدگل گفت: امسال شهرستان آران و بیدگل با 15 موکب در مسیر نجف به کربلا از زائران حسینی میزبانی می کند.

به گزارش خبرنگار مهر ، سرهنگ مرتضی فرمانیان پیش از ظهر دوشنبه در گردهمایی هیات امنای موکب های شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در محل ناحیه مقاومت بسیج با اشاره به افزایش دو موکب به موکبهای سال گذشته آران و بیدگل در مسیر نجف – کربلا اظهار داشت: آران و بیدگل به عنوان پیشگام راه اندازی موکب در اربعین حسینی بیشترین تعداد موکب را در کشور دارد.
وی به راه اندازی محل های ثابت برای پذیرایی از زائران کربلا در اربعین اشاره کرد و افزود: اولین موکب تشکیل شده ایرانی در مسیر نجف – کربلا از دو سال قبل کار عمرانی خود را برای ساخت موکب ثابت آغاز کرده و تاکنون 50 درصد کار ساخت مکان انجام گرفته است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آران و بیدگل آئین های عزاداری و خروش مردم ولایی آران و بیدگل را با شکوه معرفی کرد و گفت: اربعین مختص به حضرت سید الشهدا (ع) است چرا که ایشان نخستین امام معصومی بودند که در هستی برایشان اقامه عزا شد.
فرمانیان افزود: قیام حضرت امام حسین (ع) در کربلا پیام های مهمی مانند برپا داشتن نماز، امر به معروف و نهی از منکر در بر داشت که باید پیام ها به عنوان الگویی در جهان اسلام فرهنگ سازی شود.
بافت دو هزار متر مربع فرش دستبافت نفیس آران و بیدگل برای صحن حضرت زهرا(س)
وی در ادامه به بافت دو هزار متر مربع فرش دستبافت نفیس آران و بیدگل برای مفروش کردن صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود 800 متر مربع از این فرش ها آماده شده است.
وی تصریح کرد: برای بافت این فرش ها 90 دار قالی در 38 نقطه شهرستان بر پا شده و بیش از 300 بانوی هنرمند شهرستان با حداقل دستمزد مشغول بافت آنها هستند.
فرمانیان بیان داشت: از اواسط سال 1396 که کار بافت فرش حرم حضرت علی (ع) آغاز شده تاکنون 12 میلیارد ریال توسط ستاد عتبات استان در آران و بیدگل هزینه شده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/65123/آران-و-بیدگل-با-15-موکب-میزبان-زائران-اربعین-حسینی-است
بستن   چاپ