پیام سپاهان
افزایش معنادار تصادفات در شهریورماه
سه شنبه 27 شهريور 1397 - 11:29:29
پیام سپاهان - رئیس پلیس راه اصفهان از افزایش قابل توجه تصادفات در شهریورماه خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، حسین پورقیصری صبح امروز (سه‌شنبه) در نشستی با اصحاب رسانه اظهار کرد: حجم سفرها در هفته آخر شهریور ماه ممکن است مشکلات و معضلاتی را برای ترافیک کشور و استان ایجاد کند.
وی ادامه داد: مسافرین تا حد امکان از سفر در شب ها خودداری کنند. بیش از 6٠ درصد تصادفات منجر به فوت ناشی از خواب آلودگی راننده بوده است. خواهشمندیم رانندگان پیش از سفر خواب کافی داشته باشند. رانندگان هر دو ساعت حتما استراحت داشته باشند. 
رئیس پلیس راه اصفهان گفت: در تصادفات منجر به واژگونی شاهد هستیم بسیاری از تلفات ناشی از نبستن کمربند بوده است. به خصوص سرنشینان عقب نیز باید حتما کمربند ایمنی خود را ببندند تا در هنگام واژگونی حدالامکان آسیب کمتری متوجه آنها باشد.
پورقیصری گفت: در محورهای روستایی شاهد هستیم عزاداران در مسیرهای اصلی اقدام به عزاداری می کنند که ایمنی خود و رانندگان را کاهش می‌دهند. امیدواریم با همکاری با پلیس موجب اتفاقات ناگوار نشوند.
وی افزود: برنامه هوشمند همپا موجب کاهش تصادفات برونشهری شده است که به رانندگان در نقاط حادثه‌خیز اطلاع‌رسانی می‌کنند.
رئیس پلیس راه اصفهان تصریح کرد: 4١٠ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با سامانه سپهتن مورد نظارت قرار گرفته‌اند. ١٧4 اتوبوس که با این سامانه مشخص شده است تخلفی داشته‌اند اعمال قانون شده‌اند.
پورقیصری گفت: در پنج ماهه نخست سال نسبت به سال ١٣٩6 شاهد یک درصد کاهش تصادفات در استان بودیم، اما در شهریورماه افزایش بالایی در تصادفات برونشهری شاهد بوده‌ایم. 
وی ادامه داد: ١١4 دوربین دستی و ١٠5 دوربین ثابت درحال کنترل تردد جاده‌های استان است. ١١٠ دستگاه تردد شمار در استان وجود دارد. نیروهای راه٬ بر اساس داده‌های آنها اقدام کرده و به محل اعزام می‌شوند.
رئیس پلیس راه اصفهان گفت: در تابستان امسال حدود ١٢ درصد افزایش حجم تردد در راه‌های استان را شاهد بودیم. با توجه به اینکه 109 نقطه حادثه‌خیز در استان وجود دارد. 67 نقطه مورد تایید است که به صورت قطعی با استانداردهای کشوری خطرناک به حساب می‌آیند. اما به دلیل مشکلاتی که غالب آن مشکلات مالی است، برطرف کردن آنها نیازمند زمان است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/65184/افزایش-معنادار-تصادفات-در-شهریورماه
بستن   چاپ