پیام سپاهان
دمای هوا در استان اصفهان کاهش می یابد
سه شنبه 27 شهريور 1397 - 16:14:15
پیام سپاهان - اصفهان - کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: مدل ها و الگوهای پیش یابی نشان می دهد که در سه روز آینده دمای هوا در این استان چهار تا 6 درجه کاهش می یابد.
حجت الله علی عسگریان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی تا سه روز آینده بیانگر جوی ناپایدار بر روی استان است.
وی گفت: آسمان بیشتر مناطق بصورت قسمتی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید پیش ‌بینی ‌می‌شود و احتمال بارش پراکنده و رعد و برق بویژه برای روز پنجشنبه در نواحی غربی، شمالی و مناطق مستعد استان وجود دارد.
کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان درباره میزان درجه حرارت هوای این منطقه طی 24 ساعت آینده نیز گفت: در این مدت دمای هوا در بیشتر نقاط استان یک تا سه درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت.
این کارشناس افزود: دمای هوای اصفهان در گرم ترین ساعات روز گذشته به 35 درجه سانتیگراد و امروز ( سه شنبه ) هم در خنک ترین ساعات به 19 درجه سانتیگراد رسید.
علی عسگریان گفت: کاشان با 33 درجه سانتیگراد به عنوان گرم ترین و بوئین و میاندشت با 11 درجه سانتیگراد به عنوان خنک ترین نقطه استان اصفهان اندازه گیری شده است.
وی برای هوای کلانشهر اصفهان در روز چهارشنبه، هوای قسمتی ابری، بتدریج افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید و احتمال بارش پراکنده و برای روز پنجشنبه، آسمانی قسمتی ابری، بتدریج افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید و بارش پراکنده و رعد و برق پیش بینی کرد.
همچنین اداره کل هواشناسی اصفهان روز سه شنبه با صدور اطلاعیه ای نسبت به افت چهار تا 6 درجه ای دما از امروز تا پایان هفته در سطح این استان هشدار داد.
در اطلاعیه هواشناسی اصفهان آمده است: با توجه به ورود سامانه ناپایدار از امروز سه شنبه تا جمعه، بارش های رگباری پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد به نسبت شدید بویژه در نیمه شمالی استان پیش بینی می شود.
همچنین به گزارش مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در 24 ساعت منتهی به ساعت 12 ظهر امروز سالم است.
ت 7150 / 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/65217/دمای-هوا-در-استان-اصفهان-کاهش-می-یابد
بستن   چاپ