پیام سپاهان
اصفهان در تاسوعای حسینی سیاهپوش شد
چهارشنبه 28 شهريور 1397 - 11:23:53
پیام سپاهان - اصفهان- اصفهان در روز تاسوعای حسینی یکپارچه سیاهپوش شد و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این روز حزن انگیز بر مظلومیت سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش بویژه حضرت ابالفضل العباس(ع) به سوگ نشسته اند.
مردم اصفهان روز چهارشنبه مصادف با تاسوعای حسینی همراه و همصدا با سایر شیعیان جهان ضمن حضور در حسینه ها، تکایا و با راه اندازی دسته های سینه زن و زنجیر زن به تبعیت از پیشوا و امام سوم خود ندای "هیهات من الذله" را در سراسر این استان پهناور طنین انداز کرده اند.
مردان، زنان و کودکان اصفهان امروز همگام با سایر هموطنان خود با حضور خود در دسته های عزاداری در عزای شهید دشت کربلا و یاران باوفای آن حضرت جلوه ای از شور حسینی را در این استان به نمایش گذاشتند.
مردم با توزیع نذری در شهرها، عشق و ارادت خود را به این امام همام ابراز می کنند و برای برطرف شدن مشکلات خود دست به دامان شفاعت او و خاندان مظلومش هستند.
در روزهای محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی، اقلیت های مذهبی اصفهان با حضور در مراسم عزاداری ضمن ابراز همدردی با سایر هموطنان خود، قیام حسین بن علی (ع) و یاران باوفایش برای آزادی خواهی و مقابله با ظلم و ستم را پاس می دارند.
حضور ارامنه و اقلیت های مذهبی در مجالس عزای اباعبدالله الحسین (ع) نشان از محبوبیت امام حسین (ع) و اثبات حق بودن قیام اوست که حتی اقلیت های دینی را نیز مجذوب خود ساخته است.
امروز روز نهم از محرم الحرام است که با نام تاسوعا برگرفته از ریشه «تسع» به معنی نهم نام نهاده شده است.
تاسوعا بزرگداشت شهادت اسوه ایثار و ادب و دلاوری و وفا و حق ‌گذاری عباس بن علی (ع) است.
روز نهم محرم آخرین روزی بود که امام حسین (ع) و یارانش شبانگاه آن را درک کردند و این روز به شب عاشورا پیوند خورد.
کربلا در روز تاسوعا شاهد سه واقعه دیگر از جمله ورود شمر بن ذی الجوشن به کربلا، امتناع حضرت عباس (ع) و برادرانش از پذیرش امان نامه دشمن و فرمان حمله عمومی از سوی عمر بن سعد به خیمه های امام حسین (ع) و خاندانش بود.
گ/7135 / 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/65291/اصفهان-در-تاسوعای-حسینی-سیاهپوش-شد
بستن   چاپ