پیام سپاهان
/پایان نامه/
بهبود عملکرد ورزشکاران با مصرف "مکمل تورین"
شنبه 31 شهريور 1397 - 18:39:10
پیام سپاهان - غلظت‌های بسیار بالا در قلب و عضله یافت می‌شود. اگرچه تورین به عنوان اسیدآمینه طبقه‌بندی می‌شود، اما در تشکیل پیوند پپتیدی شرکت نمی‌کند.
به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان الهام یوسفی - دانشجو کارشناسی ارشد رشته فیزیولوژی ورزشی – تغذیه ورزش به بررسی" اثر یک دوره تمرین قدرتی همراه با مکمل دهی تورین بر عملکرد قدرت بیشینه و ترکیب بدنی زنان سالم 20-30 سال" پرداخت.
این تحقیق نشان می هد اجرای ﻋﻤﻠﻜﺮد ورزﺷﻲ ورزﺷﻜﺎر یک اﻣﺮ ﺑﺴﻴﺎر ﭘﻴﭽﻴﺪه اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ عوامل مختلفی از ﺟﻤﻠﻪ وﺿﻌﻴﺖ ﺗﻐﺬﻳﻪ، ﻋﻤﻠﻜﺮد عصبی عضلانی، ﻗﺪرت، ﻣﻬﺎرت، شرایط محیطی، و ﺗﻮﻟﻴﺪ اﻧﺮژی ﺑﺴﺘﮕﻲ دارد.
 بنابراین اﻣﺮوزه ﻣﺼﺮف مکمل‌های ورزشی به ﻣﻴﺰان زﻳﺎد رواج ﻳﺎﻓﺘﻪ است همچنین ﻛﻤﺘﺮ ورزﺷﻜﺎری را می‌توان پیدا کرد ﻛﻪ در ﻣﺮاﺣﻞ ﺗﻤﺮﻳﻦ ورزشی خود ﻳﻚ یا چند مکمل غذایی را آزمایش نکرده ﺑﺎﺷﺪ.
مطابق این پژوهش در اﻳﻦ بین، اﺳﻴﺪهای آﻣﻴﻨﻪ یک گروه راﻳﺞ ﻣﻜﻤﻞﻫﺎی ﺗﻐﺬﻳﻪای ﻫﺴﺘﻨﺪﻛﻪ ﺗﻮﺳﻂ ورزﺷﻜﺎران ﺑﺮای بهبود کارایی ورزﺷﻲ ﻣﺼﺮف می‌شوند. در مورد اسیدهای آمینه این نظریه وجود دارد که آن‌ها از راه‌های مختلف مانند افزایش ترشح هورمون‌های آنابولیک، تعدیل مصرف سوخت طی ورزش، جلوگیری از اثرات نامطلوب بیش تمرینی و جلوگیری از خستگی ذهنی اجرا را افزایش می‌دهند.
این مطالعه همچنین نشان می‌دهد تورین یک ترکیب است که در غلظت‌های بسیار بالا در قلب و عضله یافت می‌شود. اگرچه تورین به عنوان اسیدآمینه طبقه‌بندی می‌شود، اما در تشکیل پیوند پپتیدی شرکت نمی‌کند. با این وجود، گروه آمینه تورین در تعدادی از واکنش های ترکیبی مهم و نیز پاک‌سازی اسید هیپوکلروس نقش دارد.
تورین در کل یک ترکیب بی‌اثر (خنثی) است بنابراین یک تعدیل کننده ایده‌آل فرآیندهای پایه مانند فشار اسمزی، هموستاز کاتیون، فعالیت آنزیمی، تنظیم گیرنده، توسعه سلولی و پیام‌رسانی سلولی است.
یافته‌های تحقیق نشان داد این دلایل اساس استفاده از تورین به عنوان یک مکمل ورزشی شده است.
به گزارش ایسنا؛ این پایان نامه با راهنمایی الهام افتخاری قینانی در دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد دفاع شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/66461/بهبود-عملکرد-ورزشکاران-با-مصرف-"مکمل-تورین"
بستن   چاپ