پیام سپاهان
24 طرح ورزشی پاییز امسال در اصفهان اجرا می شود
يکشنبه 1 مهر 1397 - 19:09:42
پیام سپاهان - اصفهان - معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: 24 طرح ورزشی، تفریحی و آموزشی پاییز امسال در مناطق پانزده گانه و محلات کلانشهر اصفهان اجرا می شود.
حبیب ‌الله ناظریان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برگزاری اردوهای ورزشی تفریحی، پیاده روی، ورزش صبحگاهی و جشنواره ها در اماکن عمومی همچون پارک ها مهمترین فعالیت های تفریحی این طرح هاست.
وی ادامه داد: برگزاری مسابقات فوتبال گل کوچک، شنا، بسکتبال و هندبال از جمله رشته های بخش ورزشی طرح های یاد شده است.
معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان هدف از اجرای این طرح های ورزشی را توسعه ورزش در بین شهروندان و خانواده ها به منظور ترغیب شهروندان به تحرک بیشتر و جلوگیری از فقر حرکتی بیان کرد.
ناظریان با اشاره به اینکه مشارکت بانوان در اجرای برنامه های ورزشی شهرداری اصفهان نسبت به سال گذشته حدود 40 درصد افزایش یافته است، اظهارداشت: سعی شده در این طرح ها برای بانوان شرایط و برنامه های بهتری فراهم شود.
وی با اشاره به اهمیت توجه به ورزش در تمام فصول تصریح کرد: آغاز سال تحصیلی و درس خواندن نباید بهانه ای برای دوری از ورزش باشد، زیرا فعالیت های جسمی تاثیر مستقیم بر سلامت روحی روانی و افزایش شادابی دارد.
معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، افزایش چاقی، دیابت و انحراف ستون فقرات به ویژه در بین بانوان را از جمله بیماری هایی بیان کرد که شهروندان با آن روبرو هستند و باید با ورزش نسبت به کاهش آن ها تلاش کرد.
ناظریان همچنین از آغاز اجرای طرحی موسوم به "همدلی با هم ‌رکابی" خبرداد که دوچرخه‌ های بلا استفاده شهروندان اصفهانی در اختیار مردم مناطق کم‌ برخوردار این خطه قرار می گیرد.
به گفته وی برخی شهروندان و دوچرخه ‌سواران در منزل دوچرخه‌ هایی در اختیار دارند که به هر دلیلی از آنها استفاده نمی‌ کنند و قصد داریم در طرح یاد شده این دوچرخه‌ ها را جمع آوری و پس از تعمیر در اختیار افرادی که بضاعت خرید دوچرخه ندارند، قرار دهیم.
معاون ورزشی شهرداری اضافه کرد: این دوچرخه‌ ها تا پایان مهر با مشارکت آموزش و پرورش اصفهان توسط خیران از مردم خریداری خواهد شد و پس از تعمیر در قالب مسابقاتی که در محلات کم‌ برخوردار برگزار می ‌شود، توزیع خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه طرح همدلی با هم ‌رکابی رویکردی عام المنفعه و سلامت‌ محور دارد، بیان کرد: مردم اصفهان بسیار با گذشت هستند و اگر بدانند طرحی درست انجام می‌ شود، سخاوتمندانه مشارکت می کنند.
ناظریان در مورد چگونگی مشارکت شهروندان در این طرح تصریح کرد: 15 مرکز شهرداری و 6 مرکز نیز از سوی آموزش و پرورش اصفهان برای تحویل دوچرخه‌ ها از سوی خیران مشخص شده است.
وی افزود: شهروندان می‌ توانند اطلاعات این مراکز را از سامانه 137 شهرداری و یا هیأت دوچرخه ‌سواری استان اصفهان دریافت کنند.
معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با تقدیر از خیران و رییس هیأت دوچرخه ‌سواری اصفهان به دلیل مشارکت در اجرای این طرح خاطرنشان کرد: پس از برگزاری جلسات متعدد با مسئولان اداره‌ کل ورزش و جوانان استان اصفهان، معاونت ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، سپاه، بسیج، هیات دوچرخه‌ سواری استان، آموزش و پرورش، دانشگاه ‌ها و خیران به این نتیجه رسیدیم که این طرح در اصفهان اجرا شود.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر در شهر اصفهان حدود 50 ایستگاه ثابت دوچرخه برای امانت دادن دوچرخه به شهروندان وجود دارد.
براساس آمار معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، سهم 12 درصدی دوچرخه در حمل و نقل این شهر به سه درصد کاهش یافته و در پی آن معضلات زیست محیطی و اجتماعی از جمله آلودگی هوا، چاقی بیش از حد و کاهش نشاط اجتماعی در این کلانشهر بوجود آمده است.
ت /6020 / 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/66528/24-طرح-ورزشی-پاییز-امسال-در-اصفهان-اجرا-می-شود
بستن   چاپ