پیام سپاهان
مرحله نخست بازآفرینی شهری اردستان امسال پایان می یابد
دوشنبه 2 مهر 1397 - 15:04:04
پیام سپاهان - کاشان- شهردار اردستان از اتمام عملیات اجرایی مرحله نخست طرح بازآفرینی شهری تا پایان سال جاری خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن حیدری روز دوشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری اردستان گفت: طرح بازآفرینی محدوده مسجد جامع تا کنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که منابع مالی آن با همکاری شورای اسلامی شهر، از سوی شهرداری تامین شده است.
وی افزود: مرحله دوم طرح بازآفرینی شهری اردستان نیز پاییز امسال از محله مون و محدوده قنات 2 طبقه آغاز و با برنامه ریزی، تعامل و مشارکت مردم انجام خواهد شد.
شهردار اردستان بیان کرد: بافت 85 هکتاری فرسوده مهاباد نیز تا 10 روز آینده مصوب شده و زمینه اجرای طرح بازآفرینی در این شهر فراهم می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اردستان اما در ادامه این جلسه از روند اجرای طرح بازآفرینی به رغم همکاری مناسب شورا و شهرداری با مشاور و مجری طرح انتقاد کرد.
روح الله جلالی بیان کرد: مشکلات با وجود برگزاری 18 جلسه در زمینه بازآفرینی همچنان ادامه دارد و موجب نارضایتی مردم شده که باید طرح هرچه سریعتر به پایان برسد.
وی اضافه کرد: برای آغاز عملیات اجرایی مرحله دوم و سوم طرح بازآفرینی شهری نیاز به تامین اعتبار داریم و تا زمان تحقق آن، این طرح آغاز نخواهد شد.
جلالی تاکید کرد: اگر پیمانکاری برای اجرای مرحله دوم و سوم انتخاب می شود، باید توانایی تامین دست کم 50 درصد از هزینه های اجرای طرح را داشته باشد.
مهدی مشهدی، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان نیز برای همکاری با مجریان طرح بازآفرینی شهری در اردستان، زواره و مهاباد اعلام آمادگی کرد و گفت: سهم بودجه ای بازآفرینی هر اداره در اعتبارات آن منظور شده و باید از اداره کل پیگیر جذب آن باشند.
به گزارش ایرنا، اردستان با 670 هکتار وسعت، 195 هکتار بافت تاریخی و 60 هکتار بافت فرسوده دارد.
اردستان در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/66622/مرحله-نخست-بازآفرینی-شهری-اردستان-امسال-پایان-می-یابد
بستن   چاپ