پیام سپاهان
آذری‌جهرمی: خلاقیت، خمیرمایه پیشرفت است
دوشنبه 2 مهر 1397 - 18:26:43
پیام سپاهان - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای اینکه دیجیتال سهم قابل توجهی از اقتصاد کشور را به خود اختصاص دهد باید نهادسازی کنیم.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه سفر به اصفهان و در شهرک علمی و تحقیقاتی این کلانشهر اظهار کرد: خمیرمایه پیشرفت و توسعه، خلاقیت است. به همین دلیل باید در راستای ایجاد جغرافیای در همه شهرستان‌ها تلاش کنیم.
وی ادامه داد: اگر قصد داریم دنیای دیجیتال، سهم قابل قابل توجهی از اقتصاد کشور را به خود اختصاص دهد باید به سمت ساخت نهادهایی با اکوسیستم و زیست‌بوم مستعد توسعه دیجیتال حرکت کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نقش پارک‌های علم و فناوری در این زمینه و ساخت نهادهای این چنین بسیار مهم است. پارک‌های علم و فناوری به الگوهای خوبی برای بهبود شرایط تبدیل شده‌اند.
همچنین مهدی ابطحی- رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: بیش از هفت هزار دانشجو در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مشغول به کار هستند. 470 تحصیل‌کرده در مقطع دکتری هستند و این آمار با هزینه‌های مالی محدودی به دست آمده است.
وی ادامه داد: بخش زیادی از گردش مالی شرکت به دلیل صادرات محصولات پزشکی و تکنولوژی‌های زراعی است که موجب مطرح شدن و نمایش توانایی‌های شهرک شده‌اند. 
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به نشست IASP که در شهریورماه سال جاری با حضور 50 کشور در اصفهان برگزار شد، افزود: وجه بین‌المللی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز به خوبی رشد کرده و امروز اقدامات قابل تقدیری در این زمینه انجام می‌دهد. 
به گزارش ایسنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در انتهای بازدید از شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان از چهار محصول مدیریت رویدادها و تحلیل ترافیک شبکه، سامانه رای گیری الکترونیک امن، دیواره آتش کاربردی های تحت وب و صندوق مجازی پست ایرانیان رونمایی کرد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/66662/آذری‌جهرمی--خلاقیت،-خمیرمایه-پیشرفت-است
بستن   چاپ