پیام سپاهان
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری اصفهان مطرح کرد:
مگر می‌شود حرف از توسعه پایدار زد و مشارکت اجتماعی را در آن ندید؟!؟
دوشنبه 2 مهر 1397 - 18:26:45
پیام سپاهان - شاخص‌های سازمان ملل در زمینه رشد در دهه‌های اخیر تغییر کرده است و از رشد اقتصادی به واژه توسعه تغییر کرده است. شاخص‌هایی همچون کاهش فقر جایگزین رشد اقتصادی شد. 
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، محمدعلی شجاعی در همایش دومین گفتمان راهبردی توسعه شهری اظهار کرد: توسعه گاهی رخ می‌دهد اما متوازن نیست. مشکلی که در اصفهان نیز وجود دارد. اندک اندک به توسعه پایدار توجه کردیم. توسعه پایدار یعنی محل تلاقی جامعه، رفع نیازها و منابع طبیعی موجود در محیط زیست. توسعه به تنهایی نمی‌تواند مفید باشد اگر منابع طبیعی را از بین ببرد. 
وی افزود: بعد از انقلاب بحث توسعه پایدار در دولت‌های مختلف مورد توجه قرار گرفت. به خصوص در دولت یازدهم و برنامه ششم توسعه. پایداری باید اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی باشد. مگر می‌شود حرف از توسعه پایدار زد و مشارکت اجتماعی را در آن ندید؟!؟
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری اصفهان ادامه داد:هرچه حضور مردم در فرآیند توسعه بیشتر باشد، توسعه پایدارتر خواهد بود. مهمترین بخش مردم و مشارکت، که موتور محرک توسعه است، جز جوان نیست. بدون توجه به جوانان محال است به توسعه و این مفهوم نزدیک شویم. در برنامه‌های مکرر دولت و فرمایشات مقام معظم رهبری، اهمیت جوانان را دیده‌ایم. 
شجاعی تصریح کرد: یکی از اولین زیرساخت‌های مدیریت، زیرساخت‌های فکری است. در بخش زیرساخت مردمی، با انگیزه‌ترین قشر جامعه جوان است. مبنای پیروزی انقلاب و حماسه دفاع مقدس جوانان بوده‌اند. ثبات و اداره کشور در ابتدای انقلاب بر عهده جوانان بوده است. 
وی تاکید کرد:در هر جامعه پیشرفته، آزادی و حضور مردم را در امر تصمیم‌گیری مشاهده می‌کنیم. اطمینان دارم جوانان در بسیاری از حوزه‌ها می‌توانند مشکلات کشور را برطرف کنند. باید در استان اصفهان از ظرفیت جوانان استفاده کنیم.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: وقتی حرف از مدیریت شهر می‌زنیم، همه شاخص‌ها قابل اندازه گیری است. سرانه‌های متفاوتی برای سنجش شهر وجود دارد و همه این سرانه‌ها استاندارد دارد. جوانان لطف کنند و شاخص‌های اقتصادی اصفهان و دیگر شهرهای استان را بررسی کنند و با امتیازدهی به شهرهای استان به مدیریت استان کمک کنند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/66664/مگر-می‌شود-حرف-از-توسعه-پایدار-زد-و-مشارکت-اجتماعی-را-در-آن-ندید؟!؟
بستن   چاپ