پیام سپاهان
در جشن ورود دانشجویان دانشگاه اصفهان مطرح شد:
مشارکت خلاقانه دانشجویان در اداره شهر و دانشگاه
سه شنبه 3 مهر 1397 - 14:54:36
پیام سپاهان - اگر بهار را مبدا زایش و آفرینش بدانیم، بی شک بلوغ طبیعت از ابتدای پاییز، به واسطه آغاز سال تحصیلی و اشتغال دانشجویان و دانش آموزان به علم جویی و علم آموزی، با ماه مهر آغاز خواهد شد. 
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، رشد و تضمین آینده کشور، در گرو دانشجویانی است که وظیفه مهم "تولید علم" را برعهده دارند و یکی از "کارخانه"های تولید علم و آدم، که چهره مطرحی در کشور در زمینه علم آوری دارد، دانشگاه اصفهان است که امروز، در سومین روز مهرماه، به بهانه آغاز سال تحصیلی، میزبان دانشجویان تازه نفسی است که پس از پشت سرگذاشتن کنکور سراسری سال 1397، اکنون پا به عرصه علم‌جویی در این دانشگاه گذاشته‌اند.
سالن در سروصدای گپ‌وگفت حضار، موسیقی‌های ملی که در سالن در حال پخش‌اند و با انرژی حضور جدیدالورودان، اساتید و کادر خدماتی دانشگاه، آماده شروع مراسم خیرمقدم به دانشجویان و تبریک آغاز سال‌تحصیلی جدید، به سکان داران عرصه علم می‌شود.
پس از قرائت آیات قرآن و جریان آرامش در محیط، سرود پر افتخار کشور اجرا شد و مجری با تسلیت ایام محرم و اشاره به حادثه جانسوز تروریستی در اهواز، یاد شهدا این حادثه را زنده کرده و برنامه خیرمقدم به دانشجویان جدیدالورود را آغاز می‌کند.
شهردار اصفهان، رئیس دانشگاه و نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه اصفهان از میزبانان حاضر در این مراسم بودند، که در ادامه آیین خیرمقدم به دانشجویان جدیدالورود دانشگاه اصفهان به سخنرانی پرداختند.
هوشنگ طالبی، پس از سلام و عرض خیر مقدم به دانشجویان، جامعه12000نفره در حال تحصیل را در کنار460استاد هیئت‌علمی و کارمندان دانشگاه، میزبان 4000 دانشجوی جدیدالورود عنوان کرد.
رئیس دانشگاه اصفهان، نوید جشن 70سالگی دانشگاه را به دانشجویان داد و گفت: بیش از 1000 دانش‌آموخته، که امروز، منبع خدمات به شهر اصفهان هستند، دانشگاه اصفهان به جامعه عرضه کرده و این آینده را برای دانشجویان حاضر در سالن هم متصور شد.
وی با اشاره به رتبه‌داری در 13دانشگاه برتر کشور و جایگاه درخور جهانی آن، وضعیت خوب آموزشی و پژوهشی این دانشگاه را آماده حضور پرتلاش دانشجویان تازه نفس در این دانشگاه خواند و جایگاه کنونی دانشجویان را مزد تلاش در راهی دانست که در ماراتن کنکور طی کرده‌اند. 
او در توصیه به دانشجویان، از آنها خواست تا علاوه بر تحصیل تخصصی در رشته و گرایش خود، به امور اجتماعی هم بپردازند و توان مدیریتی خود را با اقدام به فعالیت‌های دانشجویی، در محیط فراهم شده در دانشگاه افزایش دهند.
رئیس دانشگاه اصفهان، دوره پیش روی دانشجویان را دوران زیبا و شیرین جوانی آنها خواند و آرزو کرد، دانشجویان در انتهای دوره تحصیلی خود، با کوله‌باری مملو از خاطرات خوش، قدم به دنیای خارج از دانشگاه بگذارند.
پس از رییس دانشگاه؛ سرپرست دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه اصفهان یاد و خاطره شهدای ایران و سیدالشهدا، امام حسین(ع)، در سخنانش زنده داشت و در نصیحتی کوتاه و دوستانه به دانشجویان جدید دانشگاه گفت: وظیفه دانشگاه بسترسازی مناسب است و در ادامه از دانشجویان خواست در اولویت های خود در قدم اول و دوم به درس خواندن به نحو احسن مبادرت کرده و در جایگاه سوم اولویت‌ها، به انجام وظیفه یادگیری صحیح کارگروهی، روابط اجتماعی، صبوری در مقابل سختی‌ها، برخورد با مسایل سیاسی به طور مستقل و... با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود بپردازند.
میثم شریف، جامعه کنونی را امیدوار به حضور دانشجویان در عرصه‌های مختلف علمی و پژوهشی دانست و آرزو کرد، افتخار به تحصیل در این دانشگاه، نتیجه چندسال پیش روی این دانشجویان باشد.
سپس قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان در گفت وگوی خود با دانشجویان نوپای دانشگاه اصفهان، فرصت پیش آمده را طلایی خواند تا تبریک بگوید و از دانشجویان بخواهد تا نقش مشارکت اجتماعی و شرکت در اداره شهر را فراموش نکنند. 
شهردار اصفهان، پیشرفت در مدیریت شهر را منوط به حضور و فعالیت شهروندان خلاق دانست و افزود: دانشجویان به عنوان شهروندان این شهر، در کنار علم و دانش، خلاقانه عمل کنند، با ایده پردازی کار بیافرینند و تولید سرمایه کنند، تا مشکل اشتغال در شهر و کشورمان حل شود.
وی با اشاره به بسترهای آماده شده، در محیط امن اصفهان، شهرداری را آماده پذیرش ایده های متفکرانه دانشجویان دانست تا با مشارکت فارغ‌التحصیلان، ایده‌های خلاقانه با هدف نشاط اجتماعی، خدمات ارزان، رفع آلودگی و همواری ترافیک در شهر جاری شود.
نوروزی از همکارانش در دانشگاه اصفهان و دانشجویان خواست تا کاربرد علمشان را هم‌تراز با الویت تحصیل قرار دهند و در بهبود و حل معضلات شهر، شهرداری را یار و همراه باشند.
شهردار اصفهان،به ویژه شرایط وخیم مالی را بهانه ایده‌پردازی در اداره ارزان شهر عنوان و اعلام کرد: در این راستا، ایده‌های ناب و خوب در راستای اداره ارزان شهر و ایجاد نشاط اجتماعی مورد تشویق قرار خواهند گرفت.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/66735/مشارکت-خلاقانه-دانشجویان-در-اداره-شهر-و-دانشگاه
بستن   چاپ