پیام سپاهان
بی تفاوتی نسبت به اوضاع پیرامون
شنبه 7 مهر 1397 - 7:43:12 AM
سیمای شهر
پیام سپاهان - روزنامه سیمای شهر در ستون سرمقاله امروز خود مطلبی با عنوان "بی تفاوتی نسبت به اوضاع پیرامون" به قلم بابک ایران پور منتشر کرد.
در این مطلب آمده است: این روزها اخباری از هجوم مردم به فروشگاهها بویژه فروشگاههای بزرگ عرضه مواد خوراکی و سایر نیازهای عمومی به گوش می رسد که حاکی از اتمام برخی از اقلام دارد و مسئولان فروشگاهها نیز عدم عرضه و فروش کالاها از سوی شرکت های تولیدکننده را مهمترین عامل اتمام برخی از کالاها بیان می نمایند.
فقدان برنامه اقتصادی مشخص و عدم اطمینان تولیدکنندگان به آینده اقتصادی را می توان از جمله دلایل خودداری آنان در تولید و یا فروش محصولاتی برشمرد که اگر چه جز نیازهای اصلی نیستند اما احتیاجات عمومی مردم را تامین می کنند.
در سوی دیگر بحث روانی و اجتماعی موضوع است که جامعه را به سمت و سوی هجوم به بازار و فروشگاههای عرضه مایحتاج عمومی روانه کرده است زیرا آنان از روزهای بعد اطمینان ندارند که آیا فلان کالا را پیدا می کنند و یا با قیمت چندبرابر بیشتر می خرند ؟ و جالب اینکه هیـچ تلاشی اولا بـرای اطمینان بخشی به مردم و دوماً ترغیب صنایع و تولیدکنندگان به عرضه تولیدات و مایحتاج عمومی به سطح جامعه مشاهده نمی شود !!! این روزها جامعه بیش از هر چیزی نیازمند حفظ آرامش روانی در بخش اقتصادی و نیازهای عمومی است.
مسـئولان باید بیشتر از گذشته با احساس مسئولیت مسیرهای ایجاد ناامنی روانی را از میان مردم بزدایند . داستان بی معنای افزایش ثانیه ای قیمت دلار نباید به سطح محصولات و نیازهای عمومی مردم کشیده شود و آنان برای آنکه فـردا اجناس گرانی را نخرند امروز به مراکز و فروشگاههای عرضه هجوم برند . در نگاه اول شاید برای برخی این موضوع ساده و شاید کم اهمیت باشد اما وقتی عقبه ای در خارج از مرزها برای بر هم زدن آرامش روانی و اجتماعی و ... مردم نقشه می کشند نباید خودی ها تا این حد بی تفاوت باشند!
  

http://www.sepahannews.ir/fa/News/67023/بی-تفاوتی-نسبت-به-اوضاع-پیرامون
بستن   چاپ