پیام سپاهان
سامانه آتش نشانی هوایی در اصفهان رونمایی شد
شنبه 7 مهر 1397 - 15:05:10
پیام سپاهان - اصفهان - سامانه آتش نشانی هوایی پیشرفته سنگین روز شنبه در شرکت هواپیما سازی ایران در شاهین شهر اصفهان رو نمایی شد.
اولین سامانه آتش نشانی هوایی به منظور مقابله و مهار آتش سوزی های گسترده با استفاده از هواپیماهای جت بوسیله کارشناسان داخلی طراحی و ساخته شده است.
این سامانه به روش پاششی ، تحت فشار و با نصب و تلفیق روی هواپیماهای جت طراحی و ساخته شده است.
به گزارش ایرنا وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آئین رونمایی از سامانه آتش نشانی هوایی گفت : این سامانه در صنایع هوایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده و در انحصار جمهوری اسلامی است.
سرتیپ امیر حاتمی افزود : در این سامانه پیشرفته حجم انبوهی از آب به گونه ای در مخازن تحت فشار در جداره ای نازک نگهداری و حمل می شود که در طول پرواز و تخلیه سریع آن هیچ تاثیر ناخواسته ای از تلاطم سیال و تغییر وزن بر عملیات پرواز هواپیما نداشته و هنگام پاشش سریع و بعد از آن نیز پایداری کامل هواپیما حفظ می شود.
وی گفت: این سامانه قابلیت نصب بر روی هواپیماهای مختلف و سنگین را داراست می توان با استفاده از آن در تمام موقعیت های جغرافیایی و آب و هوایی کشور ، از منابع طبیعی و محیط زیست کشور هنگام وقوع حریق حفاظت کرد.
وزیر دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح همچنین در باره ویژگی های سامانه آتش نشان هوایی گفت : با استفاده از این سامانه می توان افزون بر 18 تن آب را در مدت پنج ثانیه بر روی مساحت تعیین شده با فشار بالا تخلیه و آتش های سهمگین را اطفاء کرد.
در مراسم رونمایی از سامانه آتش نشان هوایی پیشرفته سنگین معاون علمی رئیس جمهوری ، رئیس سازمان محیط زیست و رئیس ستاد بحران کشورحضور داشتند.
در این مراسم عملیات پروازی و شبیه سازی جت آتش نشان و پاشش پرفشار آب بر روی نقطه فرضیبا استفاده از یک فروند هواپیمای توپولف 150 انجام شد.
تاکنون 16 پایگاه بالگردهای اطفای حریق در کشور راه اندازی شده و در آینده نزدیک سه تا پنج فروند هواپیمای جت آتش نشانی نیز به این امکانات افزوده می شود.
8114/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/67056/سامانه-آتش-نشانی-هوایی-در-اصفهان-رونمایی-شد
بستن   چاپ