پیام سپاهان
2 نفر قاچاقچی چوب تاغ در آران و بیدگل دستگیر شدند
شنبه 7 مهر 1397 - 18:50:11
پیام سپاهان - کاشان- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل از توقیف یک خودروی حامل بیش از 300 کیلوگرم چوب تاغ و دستگیری 2 متخلف در این شهرستان خبر داد.
رضا شفیعی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: گشت مستمر ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی آران و بیدگل به یک دستگاه خودروی سواری در منطقه قلعه وزیر واقع در جنگل های منطقه شمال سفیدشهر مشکوک شده و پس از کمین، 2 متخلف را در حال قطع درختان تاغ مشاهده کردند.
وی افزود: ماموران یگان حفاظت با درخواست نیروی کمکی و بستن جاده های منتهی به محل تخلف، پس از دقایقی تعقیب و گریز در نهایت سد کردن راه سواری سمند، متخلفان را دستگیر و خودروی حامل چوب تاغ را توقیف کردند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل پیش تر از کشف و ضبط نزدیک به چهار تن چوب تاغ و دستگیری 13 نفر از قاچاقچیان درعملیات هایی جداگانه در سال جاری خبر داده بود.
وی با اشاره به اقلیم کویری آران و بیدگل و تاکید بر ضرورت نگهداری از جنگل های دست کاشت جهت جلوگیری از هجوم شن های روان اظهار کرد: وسعت زمین های بیابانی این شهرستان 278 هزار هکتار است و نتیجه عملیات بیابان زدایی و نهالکاری از سال 1349 تا کنون ایجاد 100 هزار هکتار جنگل دست کاشت بیابانی می باشد.
به گفته شفیعی، 102 هزار هکتار از وسعت 610 هزار هکتاری شهرستان آران و بیدگل کانون بحران و از مناطق در معرض خطر فرسایش بادی و توفان های ماسه ای کشور است.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
7472/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/67099/2-نفر-قاچاقچی-چوب-تاغ-در-آران-و-بیدگل-دستگیر-شدند
بستن   چاپ