پیام سپاهان
کلانتری: کشور نیازمند چهار یا پنج پایگاه هوایی اطفای حریق است
يکشنبه 8 مهر 1397 - 09:58:38
پیام سپاهان - معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مناطق مختلف کشور نیازمند چهار یا پنج پایگاه هوایی اطفای حریق است تا آتش سوزی های غیر قابل دسترس در جنگل ها و مناطق حفاظت شده را پوشش دهد.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان، عیسی کلانتری در مراسم رونمایی از سامانه آتش‌ نشانی هوایی تحت فشار کشور در شاهین شهر افزود: آتش سوزی های بسیاری در جنگل ها، مراتع و مناطق حفاظت شده غیر قابل دسترس به وقوع می پیوندد و این سامانه می تواند در این زمینه کارگشا باشد.
وی اظهار کرد: تاکنون در کشور سیستمی که قادر به اطفای حریق در مناطق دور افتاده و جنگل ها باشد، وجود نداشت که با کمک وزارت دفاع و معاونت فناوری ریاست جمهوری تصمیم گرفته شده در این زمینه ستادی شده وعملیات اطفای حریق با استفاده از صنعت هوایی کشور اجرایی شود.
کلانتری افزود: در 2سال اخیر در وزرات دفاع و معاونت فناوری ریاست جمهوی تلاش زیادی به عمل آمد تا سامانه پاشش تحت فشار آب بر روی یک فروند هواپیما نصب شود و این اولین پروازی بود که این سامانه توانست 18 تن آب را در مدت 5 ثانیه روی مساحت تعیین شده با فشار بسیار بالا در فاصله 100 متری تخلیه کند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: امیدواریم بستر آموزش های لازم در کشور ایجاد شود و در 2 سال آینده حداقل در چهار منطقه کشور پایگاه اطفای حریق هوایی ایجاد شود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری نیز گفت: دستیابی به دانش این سامانه از اهمیت بالایی برخوردار بود چون کمتر کشوری در دنیا از آن بهره مند است.
سورنا ستاری افزود: این سامانه برای سایر هواپیماها نیز به راحتی قابل نصب است و این موضوع مهم است که از یک مجموعه امکانات در این زمینه برخوردارباشیم.
ستاری پاشش 18 تن آب در مدت پنج ثانیه را کار بزرگی عنوان کرد و آن را مهمترین دستاورد در زمینه اطفای حریق در کشور عنوان کرد.
سامانه آتش نشانی هوایی صبح شنبه در شرکت هواپیماسازی ایران متعلق به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در شاهین شهر اصفهان رونمایی شد. این سامانه که بر روی هواپیماهای جت نصب می شود، برای مهار و خاموش کردن آتش در مناطق سخت گذر از قبیل جنگل ها و مناطق طبیعی سخت گذر کاربرد دارد. همزمان با رونمایی از این طرح، شبیه سازی جت آتش نشان و پاشش آب روی آتش فرضی نیز انجام شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/67125/کلانتری--کشور-نیازمند-چهار-یا-پنج-پایگاه-هوایی-اطفای-حریق-است
بستن   چاپ