پیام سپاهان
برقراری ارتباطات و رفع مشکل اینترنت با ترمیم فیبر نوری درکیش
يکشنبه 8 مهر 1397 - 13:35:06
پیام سپاهان - با ترمیم فیبر نوری اختلال خطوط تلفن همراه رفع واتصال اینترنت در جزیره کیش برقرار شد.

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، امیر سوداگران دراین خصوص گفت: 26 شهریور درپی عملیات عمرانی در نزدیکی بندر چارک فیبرنوری جزیره کیش دچار آسیب دیدگی جدی شد که باعث بروز قطعی چند ساعته اینترنت و خطوط ارتباطی تلفن همراه در کیش شد . پس از وقوع این حادثه تیم کارشناسی برای شناسایی میزان و محل آسیب دیدگی فیبر نوری وارد عمل شد که براساس بررسی ها مشخص شد از 12 تار ارتباطی 8 تار قطع و 4 تار برقرار بود . با برنامه ریزیهای انجام شده پیش بینی شد ترمیم فیبرنوری در مدت زمان 72 ساعت انجام شود که با توجه به شرایط تلاطم دریا مقرر شد عملیات ترمیم از عصر چهارشنبه 4 مهر آغاز شود.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش افزود: با آغاز عملیات ترمیم فیبر نوری ازعصر چهارشنبه با هدف کاهش مدت اختلال ارتباطی تلاش شد تا زمان انتقال فیبرنوری از بستر دریا بر روی لنج ، ارتباط تارهای متصل قطع نشود تا زمان کمتری خطوط ارتباطی تلفن همراه واینترنت درکیش با اختلال مواجه شوند.
وی ادامه داد: با برنامه ریزی انجام شده از ساعت 17 و سی دقیقه پنج شنبه 5 مهر ترمیم فیبر نوری با قطع کامل اتصال آغاز شد و بلافاصله در پی تمهیدات پیش بینی شده ارتباطات تلفن همراه به بستر رادیویی منتقل شد و ضمن ارائه خدمات اینترنتی به مجموعه های مالی و خدماتی مانند بانک ها به صورت محدودتر اینترنت برروی خطوط تلفن همراه وشبکه ها به شهروندان نیز ارائه شد.
امیر سوداگران گفت: عملیات ترمیم فیبرنوری صبح امروز یکشنبه 8 مهر به پایان رسید و پس از انجام آزمایش های لازم از ساعت 10 صبح با انتقال ارتباطات از بستر رادیویی به فیبرنوری ، تمامی ارتباطات تلفنی و اینترنتی در جزیره کیش برقرار شده است.
به گفته مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش عملیات ترمیم فیبرنوری که انتظار می رفت 72 ساعت به طول بیانجامد با تلاش انجام شده وپیگیریهای مستمر در 65 ساعت انجام شد و درمدت اجرای این عملیات نیز تمهیدات لازم به کار گرفته شد تا جزیره کیش با کمترین اختلال پیامکی و تلفنی مواجه شود.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش درپایان با اشاره به اهمیت وجود فیبرنوری پشتیبان به دلیل حوادث احتمالی و قدمت 15 ساله فیبرنوری کیش گفت: اجرای فیبرنوری پشتیبان از آغاز به کار مدیریت جدید به صورت ویژه در دستور کار سازمان قرار داشته است. این موضوع در جلسات متعدد با مقام‌های عالی‌رتبه وزارت ارتباطات مطرح شده و با توجه به در دستور کار قرارگرفتن موضوع و پیشرفت کار امیدواریم تا پایان سال جاری فیبرنوری پشتیبانی اجرایی شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/67170/برقراری-ارتباطات-و-رفع-مشکل-اینترنت-با-ترمیم-فیبر-نوری-درکیش
بستن   چاپ