پیام سپاهان
یک واحد صنعتی آلاینده در کاشان پلمب شد
يکشنبه 8 مهر 1397 - 17:04:34
پیام سپاهان - کاشان- رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان از پلمب یک واحد صنعتی به علت ایجاد آلودگی و توجه نکردن به اخطارها در این شهرستان خبر داد.
به گزارش ایرنا، حسین خادمی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: این واحد تولیدی به علت توجه نکردن به اخطارهای زیست محیطی در جهت رفع آلایندگی و رهاسازی فاضلاب خام حاصل از فرایند تولید، تحت تعقیب قضائی گرفت.
وی افزود: این واحد آلاینده فاضلاب خام را بدون انجام هرگونه عملیات تصفیه در محیط زیست رها می کرد که تهدیدی علیه بهداشت عمومی محسوب می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان بیان کرد: مالک این واحد تولیدی به استناد قانون مجازات اسلامی از سوی مقام قضائی به 91 روز حبس تعزیری محکوم شده است.
شهرستان کاشان دارای 2 شهرک و چهار ناحیه صنعتی با بیش از یک هزار و 200 واحد تولیدی کوچک و بزرگ می باشد.
وی در ادامه نیز از توقیف یک دستگاه خودرو متخلفان متواری در منطقه حفاظت شده قمصر- برزک از سوی ماموران اجرایی این منطقه حفاظت شده خبر داد.
خادمی تشریح کرد: ماموران هنگام گشت و کنترل 2 نفر متخلف شکار و صید را مشاهده کرده و به تعقیب آنها پرداختند که پس از چند ساعت کمین، در نهایت متخلفان با برجای گذاشتن اداوات شکار و یک دستگاه وسیله نقلیه متواری شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان تصریح کرد: بر اساس ماده 15 قانون شکار و صید، اقدام به شکار جانوران وحشی بر خلاف مقررات این قانون قابل تعقیب و مجازات است که در این راستا پیگیری ها برای شناسایی 2 نفر شکارچی متخلف ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، قمصر و برزک با 60 هزار هکتار وسعت تنها منطقه حفاظت شده شهرستان کاشان است.
کاشان در 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/67178/یک-واحد-صنعتی-آلاینده-در-کاشان-پلمب-شد
بستن   چاپ