پیام سپاهان
اصفهان نیازمند توسعه خانه سالمندان نیست
دوشنبه 9 مهر 1397 - 16:45:00
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرکل بهزیستی اصفهان گفت : به دلیل تمایل مردم به نگاهداری افراد سالمند در منزل ، دلیلی برای افزایش ظرفیت و توسعه خانه سالمندان دراین خطه وجود ندارد.
مرضیه فرشاد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از سه هزار و 500 سالمند استان اصفهان تحت پوشش مراقبت های سازمان بهزیستی هستند که هزار 500 نفر آن ها در 33 مرکز شبانه روزی مقیم شده و مابقی از خدمات یک مرکز روزانه و 9 مرکز مراقبت در منزل استفاده می کنند.
وی بیان کرد: بیش از 30 درصد ظرفیت خانه های سالمندان استان اصفهان خالی است که این موضوع ناشی از توجه مردم این استان برای زندگی با بزرگترها و افراد سالمند است.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه برنامه ای برای توسعه مراکز نگهداری سالمندان در استان اصفهان نخواهیم داشت، گفت: ظرفیت های خالی موجود با کاربری های دیگر از جمله مراکز توانبخشی سالمندان مورد استفاده قرار می گیرد.
وی ادامه داد: سیاست بهزیستی اصفهان در حوزه سالمندان افزایش مراقبت در منزل توسط تیم های خدماتی در مقاطعی از روز و همچنین ویزیت در منزل توسط تیم های تخصصی بهزیستی است.
فرشاد یادآوری کرد: امکان نگهداری موقت سالمندان در مواقعی که نزدیکان و فرزندان آن ها قصد مسافرت و یا فعالیت کاری پر مشغله ای دارند در مراکز شبانه روزی فراهم است.
وی همچنین از توسعه خدمات توانبخشی در حوزه سالمندان خبرداد و گفت: مردم در دوران سالمندی نیازمند خدمات خاصی در حوزه توانبخشی هستند و باید معماری شهری نیز امکانات لازم برای تفریح و نشاط سالمندان را فراهم سازد.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به افزایش امید به زندگی در کشور گفت: افزایش طول عمر در کشورمان الزاما سالمندی سالم را به همراه ندارد و باید همسو با افزایش طول سن افراد کیفیت زندگی و سلامت جسمی آن ها نیز مورد توجه باشد.
مدیر کل بهزیستی استان اصفهان افزود: موضوع افزایش طول عمر نیازمند فرهنگ سازی سالمندی سالم است تا اینکه فرد در این دوران با مشکلات و بیماری ها روبرو نباشد و زندگی برایشان سخت نشود.
1.3 اصفهانی ها سالمند هستند.
نهم مهر مطابق با 10 اکتبر روزجهانی سالمندان نامگذاری شده است.
7131/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/67267/اصفهان-نیازمند-توسعه-خانه-سالمندان-نیست
بستن   چاپ