پیام سپاهان
دانشگاه های اصفهان و نُرماندی فرانسه همکاری می کنند
دوشنبه 9 مهر 1397 - 16:45:39
پیام سپاهان - اصفهان - تفاهم نامه همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی بین دانشگاه های اصفهان و نُرماندی فرانسه منعقد شد.
مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه اصفهان روز دوشنبه به ایرنا گفت: این تفاهم نامه همکاری در سفر اخیر استاندار اصفهان به استان نرماندی فرانسه و بین رئیسان 2 دانشگاه امضا شد.
هفته گذشته استاندار اصفهان در رأس هیاتی از مسئولان بخش‌ های مختلف استان به دعوت همتای خود به منطقه نرماندی فرانسه سفر کرد؛ انعقاد تفاهم‌ نامه همکاری بین دانشگاه اصفهان و نرماندی فرانسه و بازدید از نمایشگاه بین المللی این منطقه از جمله برنامه های استاندار اصفهان در این سفر بود.
سیدکمیل طیبی افزود : بر اساس این تفاهم نامه 2 دانشگاه در زمینه های تبادل استاد و دانشجو، راهنمایی مشترک رساله های دانشجویی، اجرای پژوهش های مشترک و برگزاری کارگاه های آموزشی و کرسی های زبان فارسی و ایران شناسی با یکدیگر همکاری می کنند.
وی اجرای طرح های مشترک در قالب برنامه بورس تبادل دانشجوی اتحادیه اروپا (اراسموس پلاس) را از دیگر موارد همکاری 2 دانشگاه عنوان کرد و افزود : این برنامه، طرح های مشترک را از نظر مالی حمایت می کند.
'اراسموس پلاس' برنامه بورس آموزشی تحت حمایت اتحادیه اروپاست که با هدف سازمان دهی تبادل دانشجو بین دانشگاه‌ها و مؤسسه های آموزش عالی اروپا و سایر نقاط جهان راه اندازی شده است.
طیبی همچنین همکاری با انستیتو اینسا (Insa) را یکی دیگر از موارد همکاری دانشگاه اصفهان با نرماندی در زمینه های فرصت مطالعاتی دانشجویان دکترا و رساله های مشترک دکترا اعلام کرد و گفت: این مرکز در رشته های فنی مهندسی، فعال و دارای پنج شعبه در فرانسه و آلمان است.
وی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان با دانشگاه های استراسبورگ، "پاریس 13" و سوربون فرانسه نیز همکاری دارد، گفت : سومین کنفرانس مشترک دانشگاه های اصفهان، استراسبورگ فرانسه و فرایبورگ نیز 2 هفته آینده به میزبانی آلمان برگزار خواهد شد.
مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه اصفهان افزود : این دانشگاه در زمان حاضر همکاری های علمی و پژوهشی با دانشگاه های معتبری از کشورهای مختلف از جمله فرانسه، آلمان، کره جنوبی، ژاپن، چین، سوئد و ترکیه دارد.
پیش از این مسئولان دانشگاه های اصفهان و نرماندی برای همکاری و انعقاد تفاهم نامه با یکدیگر دیدارهایی داشتند.
منطقه نُرماندی ( Normandie ) در شمال ‌غربی فرانسه و یکی از جاذبه های گردشگری این کشور است.
دانشگاه اصفهان با 70 سال قدمت بعنوان یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور دارای حدود 15 هزار دانشجو و 660 عضو هیات علمی است.
اصفهان دومین استان دانشگاهی کشور با حدود 180 مرکز آموزش عالی و 280 هزار دانشجوی در حال تحصیل است.
3011/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/67270/دانشگاه-های-اصفهان-و-نُرماندی-فرانسه-همکاری-می-کنند
بستن   چاپ