پیام سپاهان
ملیکای چهار ساله برای مواد مخدر فروخته شده بود
سه شنبه 10 مهر 1397 - 16:50:44
پیام سپاهان - فرمانده انتظامی استان اصفهان به صورت تلویحی گفته ملیکا- دختر چهار ساله فلاورجانی که به قتل رسیده است، ربوده نشده و در ازای مواد مخدر والدین‌اش، در اختیار توزیع‌کننده مواد مخدر قرار گرفته است.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان، مهدی معصوم‌بیگی در نشست خبری پایان نیمه نخست سال اظهار کرد: شعار هفته نیروی انتظامی که از 13 مهرماه آغاز خواهد شد "پلیس مقتدر، امین مردم" است. نیروی انتظامی مقتدر است اما این اقتدار مشروع بوده و برای امنیت مردم خرج می‌شود.
وی ادامه داد: دو هزار و 134 پرونده در خصوص قاچاق کالا و ارز در شش ماه تشکیل شده است. همچنین پرونده‌های بزرگ و بالای 500 میلیون تومان رشدی 60 درصدی داشته. در این فرایند بیش از دو هزار نفر قاچاقچی دستگیر شده‌اند که ارزش ریالی کشفیات حدود 67 میلیارد تومان براورد شده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در این مدت با توجه به اهمیت مبارزه با احتکار و محتکرانی که سعی دارد از شرایط سوء استفاده کنند، 50 انبار احتکار در سطح استان کشف شده است. 
معصوم‌بیگی ادامه داد: در این مدت همچنین 70 میلیارد تومان از اموال مسروقه به مردم بازگشت داده شد. این اقدام ناشی از دستگیری 9 هزار و 500 سارقی بود که در استان به سرقت می‌پرداختند. در این مسیر تمرکز بر فروشندگان و خریداران کالاهای دست دوم بوده است. 
وی افزود: طرح سیمفا موجب خواهد شد خودروهای فاقد معاینه فنی به صورت خودکار جریمه شوند. لازم به ذکر است خودروهای شخصی تا چهار سال بعد از ساخت و خودروهای خدمات عمومی برای یک سال نیازی به معاینه فنی ندارند. 
فرمانده انتظامی استان گفت: در شش ماه سال جاری 19 تن از انواع مواد مخدر کشف شده است. این رقم در سال گذشته 13 تن بود. 76 درصد از مواد مخدر کشف شده را تریاک تشکیل می‌دهد. در این مدت 12 هزار مجرم مرتبط با انواع مواد مخدر دستگیر شده‌اند.
معصوم‌بیگی گفت: جرم در فضای مجازی 110 درصد افزایش یافته است. این در حالی است که برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی رشدی 300 درصدی را تجربه کرده که عمده آن ناشی از نا آگاهی مردم در رفتارهای اقتصادی در فضای مجازی است. 
وی ادامه داد: بازار ارز در روزهای اخیر حساسیت بالایی داشته. به همین دلیل تمرکز و اشراف اطلاعاتی بر خیابان سپه که از قدیم محل خرید و فروش ارز بوده، افزایش پیدا کرده است. در این زمینه با متخلفان برخورد می‌شود و دستگیری‌هایی نیز در این زمینه انجام شده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به پرونده ملیکای چهارساله که در فلاورجان به قتل رسیده بود، گفت: این مساله پیش از این به پلیس اطلاع داده نشده بود. مساله در این پرونده ربودن دختر نبوده و این کودک در ازای مواد مخدر در اختیار توزیع کننده مواد مخدر قرار گرفته بود. 
معصوم بیگی ادامه داد: متاسفانه پدر و مادر این کودک نیز به کسی اطلاع نداده بودند. بعد از اطلاع پلیس و زمانی که این کودک فوت کرده بود چهار تیم به محل اعزام شدند و فرد مظنون در کمتر 48 ساعت دستگیر شد.
وی با اشاره به افرادی که در محورهای مواصلاتی استان اجازه انتقال نیازمندی‌های روزانه مردم را نمی‌دادند، گفت: نیروی انتظامی با افرادی که در محورهای مواصلاتی استان موجب ناامنی می‌شدند برخورد جدی کرده است. بیش از 50 نفر در سراسر استان در این باره دستگیر شده‌اند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/67354/ملیکای-چهار-ساله-برای-مواد-مخدر-فروخته-شده-بود
بستن   چاپ