پیام سپاهان
شهردار منطقه یک اصفهان: از دید ما پیمانکار چهارباغ، بهسازی و نوسازی است
سه شنبه 10 مهر 1397 - 16:50:44
پیام سپاهان - شهردار منطقه یک شهرداری کلانشهر اصفهان در رابطه با شیوه انتخاب پیمانکاران محور میانی چهارباغ عباسی گفت: از دید شهرداری اصفهان پیمانکار چهارباغ عباسی سازمان بهسازی و نوسازی است اما ممکن است این سازمان با پیمانکاران خرد قرارداد داشته باشد.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، مهین شکرانی صبح امروز در نشست خبری سه شنبه‌ها با رسانه، اظهار کرد: در خصوص بافت فرسوده مسایلی در طرح تفصیلی دیده شده است. بسته‌های تشویقی خوبی هم در این خصوص طراحی شده است و شهرداری به راحتی پروانه ساختمان می‌دهد. شخصا در بافت فرسوده باید اتفاقات تجمیعی رخ بدهد و از آنجایی که پلاک‌ها ریزدانه هستند از منظر شهرسازی اتفاق بهتری رخ خواهد داد.
وی ادامه داد: منطقه یک دارای ٣١ درصد بافت فرسوده است و از مناطق قدیمی شهر اصفهان محسوب می شود. در این منطقه یافت تاریخی کمتر از بافت فرسوده است. به دلیل کوچه‌های قدیمی اکثر معابر تعریض گذر دارد و این ساکنین را درگیر می‌کند. هزینه‌های صدور پروانه در بافت فرسوده چندان قابل توجه نیست. ممکن است برخی در رابطه با ساخت خود ساختمان محدودیت مالی داشته باشند که وام‌های خوبی در این خصوص وجود دارد.
شهردار منطقه یک شهرداری اصفهان افزود: از منظر ترافیکی دارای ترافیک بسیاری است. هشت بیمارستان مهم شهر اصفهان در این منطقه واقع شده است و هیچ منطقه ای در اصفهان تا این اندازه دارای بیمارستان نیستند این بیمارستانها تنها به شهر اصفهان خدمات نمی دهند. ٨١ هزار نفر در منطقه یک ساکن هستند.
شکرانی ادامه داد: در مورد مجموعه فرهنگی شهید بهشتی، که در اطراف منزل شهید بهشتی طراحی شده است، پروژه در حال انجام است. این اندیشکده 3 هزار و 500 متر آزادسازی نیاز دارد که نیمی از این آزادسازی انجام شده است. برای بخش تجاری درحال مذاکره هستیم و مالکان مشکلات حقوقی درون خانوادگی دارند. منزل شهید خرازی نیز مشکلات آزادسازی دارد و اولویت با منزل شهید بهشتی است. 
وی افزود: مشکلات پارکینگ در این منطقه یکی از دغدغه‌های شهرداری اصفهان است اما باید تلاش کنیم مردم از پارکینگ‌ بیش از پیش استفاده کنند. گاهی شاهد هستیم با اینکه پارکینگ‌های محدوده فضای کافی دارند اما مردم باز هم ترجیح می‌دهند در مقابل محلی که کار دارند پارک کنند.
شهردار منطقه یک با اشاره به پیاده راه سازی چهارباغ گفت: امروز پیاده راه شرقی و غربی چهارباغ سرویس می‌دهد. بخش‌هایی از پیاده رو کناری باقی مانده است که در دست اقدام است. همین طور مقدمات باند میانی نیز آغاز شده است و اجرا خواهد شد.
شکرانی گفت: در منطقه یک شاهد ساختمان‌های آسیب‌پذیر هستیم. از سال گذشته کمیته‌ای این ساختمان‌ها را شناسایی کرده و مکاتبات لازم با این ساختمان‌ها یا مجموعه‌های تجاری خطرناک انجام شده است. برخی از آنها در حال ایمن‌سازی ساختمان هستند و شهرداری اصفهان نیز پیگیر این مساله خواهد بود. حدود 9 ساختمان عمومی آسیب پذیر در این منطقه وجود دارد.
وی ادامه داد: سرانه فضای سبز این منطقه 5.8 متر به ازای هر نفر است که یکی از کمترین سرانه‌های شهر است و در مقابل سرانه 21 شهر اصفهان رقم پایینی است. با این حال در تابستان اقداماتی برای حفظ این فضای سبز انجام شد. این منطقه حتی به سایر مناطق نیز برای آبیاری فضای سبز کمک کرد. تصور سال آینده با این جحم از بارندگی سخت است.
شهردار منطقه یک شهرداری اصفهان در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا افزود: در رابطه با سینما همایون، این سینما متعلق به حوزه هنری است و ممکن است خود این سازمان این کار را انجام دهد. انچه مسلم است این ساختمان یک مرکز سینمایی و تئاتری خواهد بود و شهرداری همه تلاش خود را خواهد کرد. اما اینکه شهرداری این اقدام را انجام دهد یا خود حوزه هنری هنوز مشخص نیست.
شکرانی در رابطه با سرنوشت سینما ایران که پرسش دیگر خبرنگار ایسنا بود گفت: این ساختمان یکی از ساختمان‌های آسیب‌پذیر بوده و به مالک ابلاغ می‌شود برای ایمن سازی سردر اقدام کند اما بخش خصوصی که صاحب این سینما بود اقدام به تخریب کرد. تا کنون تغییر کاربری برای این سینما داده نشده است. این سینما البته در خود از قدیم بخش تجاری هم داشته. صاحب این سینما درخواست پروانه ساختمان داشته که پردیس سینمایی نیز در آن طرح دیده شده بود اما مالک پیگیری جدیدی انجام نداده است.
وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایسنا در رابطه با ارگ جهان‌نما ادامه داد: در تلاش هستیم این ساختمان پایان کار دریافت کند. اما مشکلاتی وجود دارد که در این روند اختلال ایجاد کرده است. مدارک این ساختمان تکمیل شود پایان کار خواهد گرفت.
شهردار منطقه یک اصفهان در پاسخ به پرسش آخر خبرنگار ایسنا در رابطه با شیوه انتخاب طرح‌ها و پیمانکاران محور میانی چهارباغ عباسی ادامه داد: از دید شهرداری اصفهان پیمانکار چهارباغ عباسی سازمان بهسازی و نوسازی است اما ممکن است این سازمان با پیمانکاران خرد قرارداد داشته باشد که حتما با سازوکارهای قانونی انجام می‌شود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/67355/شهردار-منطقه-یک-اصفهان--از-دید-ما-پیمانکار-چهارباغ،-بهسازی-و-نوسازی-است
بستن   چاپ