پیام سپاهان
مدارس شبانه روزی سمیرم نیازمند کمک خیران است
سه شنبه 10 مهر 1397 - 19:58:54
پیام سپاهان - سمیرم، اصفهان- مدیر آموزش و پرورش سمیرم گفت: 12 مدرسه شبانه روزی این شهرستان برای تامین مخارج و تجهیزات خود، نیازمند کمک خیران هستند.
به گزارش ایرنا، محمد نادری سمیرمی روز سه شنبه در جلسه شورای منطقه ای آموزش و پرورش این شهرستان افزود: تامین تجهیزات گرمایشی، مواد غذایی و تجهیزات کارگاهی این مدارس با توجه به افزایش قیمت ها، مشکل است.
به گفته این مسئول، 961 دانش آموز هم اکنون در مدارس شبانه روزی سمیرم تحصیل می کنند که 140 نفرشان دانش آموزان میهمان از سایر مدارس عادی هستند که بدلیل نداشتن خوابگاه و نداشتن تمکن مالی، در مراکز شبانه روزی مستقر شده اند.
مدیر مدرسه شبانه روزی شیخ بهایی سمیرم در ادامه با اشاره به شرایط نامطلوب اقتصادی بیشتر خانواده های دانش آموزان افزود: اکثر فراگیران مدارس شبانه روزی، روستایی هستند و تعدادی از آنان حتی هزینه رفت و آمد شخصی خود را هم ندارند.
علیداد اسدی تصریح کرد: 30 نفر از مُحصلان ما در هفته اول مهر هنوز به مدرسه مراجعه نکرده اند که پیگیر این موضوع هستیم.
وی تامین مواد عذایی و گرمایشی را مهمترین چالش حال حاضر شبانه روزی ها عنوان کرد و گفت: تامین اعتبار برای سرویس کامل موتورخانه های این مدارس ضرورتی است که تا قبل از سردتر شدن هوا باید انجام و چاره جویی شود.
مدیر این مدرسه شبانه روزی سمیرم از تعاونی های مصرف و نهادهای مرتبط خواست برای تامین گوشت و مواد غذایی با حداقل قیمت ممکن، مدارس و دانش آموزان را یاری کنند.
اسدی، استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی جدید را مشکل دیگر مدارس بویژه شبانه روزی ها اعلام کرد و افزود: افزوده شدن این پایه تحصیلی، نیروی انسانی و فضای کارگاهی بیشتری را می طلبد.
مدیر مدرسه شبانه روزی شیخ بهایی سمیرم ادامه داد: تنها برای خرید دستگاه های کارگاه "plc" مدرسه 30 میلیون تومان اعتبار نیاز است که در شرایط کنونی این اعتبار موجود نیست.
وی همچنین با بیان اینکه یک فرد نیکوکار موکت های مورد نیاز مدرسه شیخ بهایی را تامین کرده است، افزود: نیکوکار دیگری نیز قرار است از مجموعه شبانه روزی شیخ بهایی دیدن کند و یاریگر ما باشد.
***اختصاص دو میلیارد و 500 میلیون تومان برای نوسازی مدارس سمیرم***
معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان سمیرم نیز در این نشست گفت: در سفرهای معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان به سمیرم مصوب شد دو میلیارد و 500 میلیون ریال برای تجهیز و نوسازی مدارس این شهرستان اختصاص یابد.
محمدابراهیم پیرمرادیان خاطرنشان کرد: دو میلیارد تومان از این مبلغ برای احداث مدارس تخریبی و 500 میلیون تومان دیگر برای خرد تجهیزات موردنیاز مدارس مصوب شده است.
محمد جعفرزاده فرماندار سمیرم نیز در این جلسه تصریح کرد: دهیاران را موظف کرده ایم تا حد امکان به یاری مدارس بشتابند تا خللی در روند تعلیم و تربیت فراگیران و آینده سازان کشور ایجاد نشود.
به گزارش ایرنا، ادامه کار احداث ساختمان جدید اداری آموزش و پرورش سمیرم، تکمیل سالن چند منظوره نجمیه، ساخت مدرسه شهید پیرمرادیان در مجتمع آموزشی شهید نظری، احداث آموزشگاه عدالت و ساختمان شرکت تعاونی فرهنگیان از مهمترین اقدامات عمرانی یکسال گذشته مجموعه آموزش و پرورش سمیرم بود که در این جلسه به آنها پرداخته شد.
شهرستان سمیرم دارای حدود 11 هزار دانش آموز، 593 کلاس درس، یکهزار و 200 معلم و فعال فرهنگی و 800 بازنشسته نظام تعلیم و تربیت است.
این شهرستان با یکصد هزار نفر جمعیت در 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.
6027/7147

http://www.sepahannews.ir/fa/News/67389/مدارس-شبانه-روزی-سمیرم-نیازمند-کمک-خیران-است
بستن   چاپ