پیام سپاهان
حمایت از مأموران میراث فرهنگی سرلوحه کار دادستانی است
چهارشنبه 11 مهر 1397 - 9:54:39 AM
ایسنا

پیام سپاهان- مهدی شعبانی فر در جلسه آموزشی کارکنان یگان حفاظت اداره‌های میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرهای شمال و شمال شرق اصفهان در اردستان، اظهار کرد: با تصویب و ابلاغ قانون آیین کیفری در سال 1392 یکسری اصول و مقررات جدید، کار را قدری سخت‌تر کرد.

وی افزود: در این زمینه قانون باید به خوبی رعایت و ضابطان طبق حکمی که دریافت می‌کنند عمل نموده و خارج از موضوع وارد نشوند هرچند خلاف دیگری را مشاهده کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اردستان گفت: ضابطان موظف هستند جرم‌های مشهود را حداکثر طی یک ساعت به دادسرا یا قاضی کشیک اعلام تا هماهنگی لازم انجام شود.

شعبانی فر ادامه داد: گزارش‌های ارسالی باید مستند و متقن باشد تا بتوان حکم مناسب صادر کرد.

وی با اشاره به ضرورت تعامل و همکاری بین مأموران حفاظت میراث فرهنگی با نیروی انتظامی تأکید کرد: حمایت از مأموران میراث فرهنگی سرلوحه کار دادستانی است. به محض دستگیری متهم موضوع سریعاً به دادسرا یا قاضی کشیک اعلام و با همکاری نیروی انتظامی صورت جلسه تنظیم و حداکثر تا 24 ساعت متهم باید تعیین تکلیف شود.

فرمانده انتظامی اردستان نیز در این جلسه بر لزوم اجرای مسائل حفاظتی مکان‌های میراثی و تاریخی تأکید کرد و گفت: حصار کشی و نصب دوربین‌های مداربسته در این گونه مکان‌ها ضروری است.

 غلامرضا هاشمی زاده افزود: متأسفانه اغلب این آثار با ارزش از امکانات حفاظتی و امنیتی برخوردار نبوده و می‌طلبد میراث فرهنگی در این زمینه توجه بیشتری کند.

وی گفت: میراث فرهنگی اطلاعات کامل مکان‌های تاریخی و میراثی را در اختیار نیروی انتظامی قرار دهد تا در زمان نیاز از آن‌ها استفاده شود.

همچنین فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: این جلسه‌های آموزشی هرساله در سطح استان و در شهرهای مختلف برگزار می‌شود.

سرهنگ عبدالرضا عرب بافرانی افزود: امسال این دوره در اردستان برگزار تا علاوه بر فراگیری آموزش‌های موردنیاز مأموران شهرهای کاشان، آران و بیدگل، نطنز، نائین و خور و بیابانک بتوانند از آثار و مکان‌های تاریخی اردستان بازدید و با همکاران اردستانی نیز تبادل اطلاعات کنند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/67413/حمایت-از-مأموران-میراث-فرهنگی-سرلوحه-کار-دادستانی-است
بستن   چاپ