پیام سپاهان
مدیرکل فرهنگی وزارت علوم تحقیقات فناوری خبر داد:
حضور پررنگ بخش بین‌الملل در یازدهمین جشنواره ملی حرکت
چهارشنبه 11 مهر 1397 - 12:24:13
پیام سپاهان - مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ایجاد فضای گفتگو و فراهم کردن زمینه حضور جدی بخش صنعت و تقویت بخش بین‌الملل دو رویکرد اصلی یازدهمین جشنواره ملی حرکت است.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، محمدهادی عسکری صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری به مناسبت برگزاری یازدهمین جشنواره ملی حرکت در اصفهان، اظهار کرد: دانشگاه‌های امروز باید دانشگاهی مؤثر بوده و در حل مسائل کشور تأثیرگذار باشند، ازاین‌رو با تقویت بخش بین‌الملل و دعوت از دانشجویان و اساتید خارجی در راستای توسعه کمی و کیفی جشنواره حرکت گام برداشته‌ایم.
وی ادامه داد: دو هزار و 720 شرکت‌کننده از 108 کشور در بخش بین‌الملل جشنواره ثبت کرده‌اند که از این تعداد، 64.9 درصد در مقطع کارشناسی، 22 درصد در مقطع کارشناسی ارشد و 10 درصد در مقطع دکتری هستند، هم‌چنین پنج سخنران خارجی نیز برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند.
مدیرکل فرهنگی وزارت علوم تحقیقات فناوری اضافه کرد: در راستای تقویت بخش ارتباط صنعت با جامعه، با وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اصلی در کشور مکاتباتی صورت گرفته و در حال پیگیری برای حضور وزارتخانه دیگر در جشنواره هستیم، هم‌چنین از 200 شرکتی که اعلام آمادگی برای حضور در جشنواره کرده‌اند، 27 شرکت به ارائه تولیدات خود در جشنواره می‌پردازند.
وی راهبرد اصلی اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم را تقویت ارتباط انجمن‌های علمی جشنواره و ارتباط مؤثر با صنعت عنوان کرد و گفت: ارتقاء کیفیت بخش نمایشگاهی، توسعه تعاملات ملی و بین‌المللی و تقویت حوزه‌های رقابتی و داوری جشنواره بر اساس استانداردهای علمی از دیگر اهداف یازدهمین جشنواره ملی حرکت است.
مدیرکل فرهنگی وزارت علوم تحقیقات فناوری یازدهمین دوره جشنواره حرکت در پنج گروه آموزشی فنی و مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، کشاورزی و هنر و معماری و در حوزه‌های رقابتی انجمن علمی، فعالیت خلاقانه، نشریه، مسابقه، محتوای دیجیتال، کتاب، اختراع، کارآفرینی و بخش ویژه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای علمی و دانشجویی کشور امسال در اصفهان برگزار می‌شود.
افزایش دریافت آثار نسبت به سال گذشته
عسکری با بیان اینکه 106 دانشگاه و موسسه آموزش عالی دولتی و غیردولتی آثار خود را به دبیرخانه ملی جشنواره ارسال کرده‌اند، تصریح کرد: تعداد کل آثار رسیده، یک هزار و 335 اثر است که 36 درصد در گروه فنی مهندسی، 27 درصد در گروه علوم انسانی، 14 درصد در گروه علوم پایه، 12 درصد در گروه کشاورزی و 11 درصد در گروه هنر است.
مدیرکل فرهنگی وزارت علوم تحقیقات فناوری ادامه داد: تقویت داوری، یکی از رویکردهای این دوره از جشنواره است که پس از بازنگری و اعمال تغییرات در بخش داوری، 153 نفر از اعضای هیئت علمی و اساتید مشاور انجمن‌های علمی به عنوان داوران جشنواره انتخاب شدند.
وی از اتمام داوری مقدماتی آثار خبر داد و گفت: هر اثر توسط دو داور و بر اساس گروه‌های آموزشی موردبررسی قرار گرفت. در مرحله داوری نیمه‌نهایی، آثار بر اساس پنج گروه‌ تحصیلی دسته‌بندی و با توجه به رشته تحصیلی، موضوع و حوزه‌ تخصصی داوری می‌شوند.
عسکری با بیان اینکه داوری این دوره برای نخستین بار از طریق سامانه الکترونیک انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: به منظور کاهش ضریب خطا، تعداد داوران افزایش یافته است.
به گزارش ایسنا، جشنواره ملی حرکت رویدادی برای رقابت، عرضه و نمایش دستاوردهای برتر علمی دانشجویی کشور است که سالانه توسط وزارت علوم برگزار می‌شود. دانشگاه اصفهان باهدف افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های علمی و حمایت و تشویق آن‌ها، شناسایی انجمن‌ها و دانشجویان دارای دستاوردهای علمی ممتاز، انعکاس و انتقال تجربه فعالیت‌های علمی موفق میان دانشجویان و تشویق آن‌ها به فعالیت‌های متناسب با اولویت‌ها و نیازهای کشور، چهار آذرماه امسال میزبان یازدهمین جشنواره ملی حرکت است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/67429/حضور-پررنگ-بخش-بین‌الملل-در-یازدهمین-جشنواره-ملی-حرکت
بستن   چاپ