پیام سپاهان
یازدهمین جشنواره ملی حرکت در اصفهان برگزار می شود
چهارشنبه 11 مهر 1397 - 16:17:17
پیام سپاهان - اصفهان - یازدهمین جشنواره ملی حرکت با هدف ایجاد ارتباط بیشتر انجمن های علمی دانشگاه های کشور با بخش های مختلف کشور به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از چهارم تا هفتم آذر امسال در اصفهان برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، دبیر اجرایی این جشنواره روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: راهبرد اصلی اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این دوره از جشنواره، تقویت ارتباط انجمن های علمی و جشنواره با صنعت، ارتقای کیفیت بخش نمایشگاهی، توسعه تعاملات علمی ملی و بین المللی و تقویت حوزه های رقابتی و داوری جشنواره بر اساس استانداردهای علمی است.
حجت الاسلام جعفر شاه نظری، تعداد آثار رسیده به این جشنواره را یکهزار و 355 اثر اعلام کرد و گفت: 36 درصد آثار در گروه فنی و مهندسی، 27 درصد در گروه علوم انسانی، 14 درصد در گروه علوم پایه، 12 درصد در گروه کشاورزی و 11 درصد مربوط به گروه هنر است که از این تعداد 106 اثر برگزیده شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اصفهان افزود: درخواست های متعدد دانشگاه ها و همچنین دانشجویان برای میزبانی جشنواره نشاندهنده علاقه و تمایل دانشجویان و دانشگاه ها برای برگزاری و نقش آفرینی در این جشنواره است.
حجت الاسلام شاه نظری با تاکید بر اینکه جشنواره حرکت تمرین نقش آفرینی به وسیله دانشجویان برای ایفای نقش فردای دانش آموختگی است افزود: در جشنواره حرکت امسال دو رویکرد شامل ایجاد فضای گفتمان و گفت و گو محور شدن جشنواره مورد تاکید جدی قرار دارد.
دبیر اجرایی این جشنواره تصریح کرد: 2 هزار و 720 دانشجو و محقق از 108 کشور خارجی نیز متقاضی حضور در این جشنواره هستند که از بین آنها، نفراتی برگزیده خواهند شد.
به گفته وی، ایجاد تالارهای گفت و گو، برپایی غرفه های مربوط به صنایع و تشکیل کارگروهای گوناگون از دیگر برنامه های این جشنواره است.
به گزارش ایرنا، حدود 9 هزار انجمن علمی در دانشگاه های کشور و همچنین 40 اتحادیه انجمن های دانشجویی در مراکز مختلف فعالیت می کنند.
دانشگاه اصفهان با 70 سال قدمت بعنوان یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور دارای حدود 15 هزار دانشجو و 660 عضو هیات علمی است.
اصفهان دومین استان دانشگاهی کشور با 176 مرکز آموزش عالی و 330 هزار دانشجوی در حال تحصیل است.
6020 / 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/67454/یازدهمین-جشنواره-ملی-حرکت-در-اصفهان-برگزار-می-شود
بستن   چاپ