پیام سپاهان
چالش موازی کاری حوزه های فرهنگی نیازمند تدابیر اصولی است
جمعه 13 مهر 1397 - 08:29:55
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت : برای رفع مشکل موازی کاری در حوزه های فرهنگی و کودک و نوجوان به واسطه فعالیت دستگاه های متعدد باید تدابیری اصولی اندیشید.
مهدی قربانی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود : به عنوان مثال در حوزه کودک و نوجوان علاوه بر کانون، شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش به فعالیت می پردازند که باید ساماندهی شوند.
وی اظهارداشت : در این راستا می طلبد که قرارگاهی برای نظارت بر عدم موازی کاری دستگاه ها در این حوزه بسیار مهم و حساس جامعه تشکیل و ایجاد شود.
به تاکید وی در صورت رفع این مهم در این بخشها بسیاری از راهبردها و اهداف مورد نظر بیش از پیش هدفمند و اصولی محقق شده و حلوی هزینه های تکراری و اضافی گرفته می شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همچنین به کمبود مراکز کانون در برخی شهرهای استان اشاره کرد و گفت: ایجاد مرکز جدید نیازمند همراهی دستگاه های استانی و کشوری برای جذب اعتبارات است.
وی با اشاره به وجود بیش از 60 مرکز فرهنگی ثابت، سیار روستائی و پستی در استان خاطرنشان کرد: به همین دلیل از مراکز سیار و پستی برای پوشش برنامه های کانون در شهرهایی که مرکز ثابت وجود ندارد، استفاده می کنیم.
قربانی یادآور شد: در رمان حاضر سه کانون سیار روستایی و شهری در شهرستان ‌های اصفهان، نطنز و فریدونشهر راه‌اندازی شده است.‏
وی به تلاش کانون برای تملک قطعه زمینی در منطقه جوی آباد خمینی شهر برای ساخت یک مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان، حداقل زمین مورد نیاز برای ساخت یک مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یکهزار متر مربع ذکر و اضافه کرد: اکنون به لحاظ اعتباری خرید زمینی با این متراژ در شهر اصفهان وجود ندارد و تنها با مدد و کمک خیرین ممکن است.
وی همچنین با اشاره به تلاش های سال های گذشته در کانون برای ساخت یک مجتمع فرهنگی کودک و نوجوان در شان اصفهان اشاره کرد و گفت : برغم مکاتبات بسیار، هنوز زمینی چهار هزار متر مربعی از مجموعه تفکیک شده گل نرگس از سوی راه و شهرسازی به کانون واگذار نشده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان دارای 61 مرکز و 120 هزار نفر عضو است که 13 مرکز آن در شهر اصفهان دایر است.‏
/6026/6994

http://www.sepahannews.ir/fa/News/67587/چالش-موازی-کاری-حوزه-های-فرهنگی-نیازمند-تدابیر-اصولی-است
بستن   چاپ