پیام سپاهان
سپاهان- نساجی در یک هشتم جام حذفی
سپاهان فاتح ضربات پنالتی/ زور قلعه‌نویی به نکونام چربید
شنبه 14 مهر 1397 - 00:40:02
پیام سپاهان -
تیم فوتبال سپاهان در چهارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به مصاف نساجی مازندران رفت که این دیدار با پیروزی پنج بر چهار و در ضربات پنالتی به سود سپاهان به پایان رسید.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان، شاگردان امیر قلعه‌نویی در چهارچوب مرحله یک هشتم نهایی به مصاف شاگردان جواد نکونام رفتند که این دیدار با پیروزی پنج بر چهار به سود سپاهان به پایان رسید.
این دیدار از ساعت 18:15 در ورزشگاه نقش‌جهان آغاز شد. 
علیرضا فغانی به همراه محمدرضا مدیر روستا و مهرداد نجفی قضاوت این دیدار را برعهده داشتند.
بازی از همان دقایق ابتدایی با حمله تیم میزبان همراه شد و سپاهانی‌ها بر روی تیم نساجی فشار وارد می‌کردند.
در دقیقه 4 اولین موقعیت جدی بازی توسط مهرداد محمدی رقم خورد و این بازیکن با یک شوت دروازه لک را تهدید کرد، اما این دروازه‌بان بود که با واکنشی مناسب به اوت فرستاد.
توپ اوتی را کومان با سانتری دقیق بر روی دروازه نساجی سانتر کرد تا بازهم مرد نبردهای هوایی، استنلی کی‌روش در هوا به توپ ضربه بزند تا سپاهان را خیلی زود به گل برساند.
در ادامه بازی با فشارهای سپاهانی‌ها همراه بود اما خطری دروازه هیچ کدام از دروازه تیم‌ها را تهدید نمی‌کرد.
در دقیقه 24 نساجی مازندران صاحب یک کرنر شد و با ضربه سر ولسیانی به بیرون رفت.
بازیکنان نساجی که به دنبال جبران گل خورده بودند با فشارهای متعددی بر روی دروازه سپاهان سعی بر دست پیدا کردن به اولین گل خود داشتند.
آن‌ها در دقیقه 26 صاحب ضربه آزاد از سمت چپ سپاهان شدند.
ارسال شجاعی با ضربه سر مهدی کیانی همراه بود و پس از آن به سر سجاد شهباززاده برخورد کرد و به درون دروازه نیازمند وارد شد تا گل به خودی سپاهان بازی را به تساوی بکشاند.
اما پس از گل این بازیکنان سپاهان بودند که بازی را در دست گرفتند و توپ را در زمین تیم حریف به گردش در آوردند.
در دقیقه 32 زردپوشان اصفهانی با یک پرتاب اوت بلند توسط خالد شفیعی توپ را بر روی دروازه لک ارسال کردند که مهرداد محمدی با شوتی توپ را روانه دروازه او کرد اما با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.
در حالی که همه منتظر سوت پایان بازی بودند دفع ناقص ایران‌پوریان موجب شد توپ به پشت محوطه جریمه سپاهان به ممشلی برسد ولی شوت روی پای او با فاصله کمی از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.
سوت فغانی پس از این توپ به نشانه پایان نیمه اول به صدا در آمد.
نیمه دوم نیز با فشار سپاهانی‌ها به تیم حریف همراه بود.
در دقیقه 56 شوت ساسان انصاری در محوطه جریمه را لک در آغوش کشید.
دقیقه 59 خالد شفیعی پرتاب اوت را به درخواست انصاری کوتاه کار کرد و به او رساند ولی شوت بی‌دقت مهاجم سپاهان راهی اوت شد.
بازی سرد و آرامی را از دو تیم در دقایقی از بازی صورت می‌گرفت.
در دقیقه 73 این بازیکنان نساجی بودند که صاحب کرنری شدند و کرنر سمت چپ زمین را کوتاه کار کردند و از پشت محوطه جریمه ارسالی انجام دادند که ایران‌پوریان این توپ را دفع کرد.
دقیقه 75 تعلل در خط دفاعی نساجی نزدیک بود خطرساز شود ولی دفع ناقص توپ توسط ممشلی موجب شد تا توپ به کومان برسد که شوت زمینی و سر ضرب این بازیکن هم با کمترین فاصله از کنار دروازه نساجی به بیرون رفت.
دقیقه 80 سرلک پاس خوبی به ایران‌پوریان داد و مدافع راست سپاهان را راه انداخت ولی سانتر کوتاه او را حامد لک با واکنش به موقع دفع کرد تا دروازه نساجی برای بار دوم باز نشود.
در ادامه بازی نیز اتفاق خاصی از دو تیم دیده نشد تا این دیدار با تساوی یک بر یک در وقت قانونی به اتمام برسد و به دقایق اضافی بکشد.
با شروع وقت‌های اضافه تمامی بازیکنان سپاهان در زمین تیم حریف حاضر بودند و امیر قلعه‌نویی دست به تعویض تاکتیک و 3 دفاعه کردن تیم خود گرفت تا بلکه بتواند در وقت‌های اضافه به پیروزی دست پیدا کند. 
در دقیقه 104 شوت ایرانپوریان با اختلاف کمی از دروازه لک گذشت و به اوت رفت.
دقیقه 108 باز هم مهاجمین سپاهان بودند که دروازه نساجی را تهدید کردند و سجاد شهباززاده شوت سرکشی را راهی دروازه تیم حریف کرد که با برخورد به تیر افقی دروازه لک به اوت راه پیدا کرد.
در ضربات پنالتی محمد ایرانپوریان، کی‌روش استنلی، کومان و مهدی کیانی برای سپاهان گلزنی کردند و در تیم مقابل ولسیانی، ممشلی و شیری توپ را برای نساجی به تور دروازه سپاهان چسباندند.
همچنین ساسان انصاری برای سپاهان و آبشک و عباس‌زاده موفق به گلزنی نشدند.
در نهایت سپاهان در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 3 پیروز دیدار یک هشتم نهایی جام حذفی ایران شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/67626/سپاهان-فاتح-ضربات-پنالتی--زور-قلعه‌نویی-به-نکونام-چربید
بستن   چاپ