پیام سپاهان
دولت دست دلالان را از بازار ارز کوتاه کند
شنبه 14 مهر 1397 - 10:24:37 AM
ایسنا
پیام سپاهان- اصغر سلیمی  در خصوص دلایل افت قیمت دلار در بازار، اظهار کرد: افزایش شدید قیمت ارز و سکه در چند ماه گذشته بر اساس اصول علمی و منطقی نبوده است. مباحث روانی و التهاباتی که در جامعه به وجود آمد و عملکرد نه چندان خوب دولت سبب شد قیمت دلار افزایش شدیدی داشته باشد.

وی افزود: رییس جمهور در مجلس اعلام کرد می‌توانیم نرخ دلار را از قبل هم پایین‌تر بیاوریم. دولت این توانایی را داشت که ارز را کنترل کند، اما قصد داشت فضای اقتصادی کشور به یک تعادل برسد تا مردم بفهمند این افزایش قیمت‌ها منطقی نیست. بسیاری از مردم به اشتباه ارز زیادی خریداری کردند تا در آینده سود کنند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، گفت: هیچ پشتوانه علمی در خصوص افزایش قیمت ارز و طلا وجود نداشت، اما متأسفانه یک سری افراد به افزایش قیمت دلار دامن زدند و برخی دیگر اجناس مورد نیاز مردم را احتکار کردند. امیدواریم سیستم قضایی قوه قضائیه، دولت و مجلس از این وضعیتی که به وجود آمد درس عبرت بگیرند.

سلیمی ادامه داد: بسیاری از خانواده‌ها به خیال سود بیشتر در آینده خانه‌های خود را فروختند که در نتیجه امروز دچار مشکل می‌شوند. درس عبرت باید بگیریم و پول‌های موجود را در بحث اشتغال و تولید هزینه کنیم.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر این قیمت‌ها باز هم کنترل نشود ممکن است دوباره بازار ارز دچار التهاب شود. انتظار داریم قیمت دلار منطقی شود. هدف باید حذف دلالی در بازار ارز باشد چراکه یکی از دلایل افزایش قیمت دلار همین دلالان هستند، بنابراین دولت باید با راهکار مناسب دست دلالان را از بازار ارز کوتاه کند.

وی خاطرنشان کرد: باید تمهیداتی اندیشیده شود که از مباحث اقتصادی تمام مردم سود ببرند نه یک عده دلال. قیمت واقعی دلار هم‌اکنون بین 7 تا 8 هزار تومان است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/67644/دولت-دست-دلالان-را-از-بازار-ارز-کوتاه-کند
بستن   چاپ