پیام سپاهان
/روز نمای فرهنگ و هنر نصف جهان/
بذر هنر
شنبه 14 مهر 1397 - 15:31:00
پیام سپاهان - سازمان ملل متحد 29 آبان، اتحادیه بین‌المللی دمکراتیک زنان 11 خرداد و یونیسف 16 مهرماه را به ‌عنوان روز جهانی کودک معرفی کرده‌اند و خبر رسیده که در ایران، هفته ملی کودک از 14 تا 20 مهرماه با شعار "آینده را باید ساخت" برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، در تهران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دست‌به‌دست بنیاد سینمایی رودکی داده تا 12 فیلم کودک و نوجوان را برای کودکان اکران کند. در اصفهان، که شهر دوستدار کودک و میزبان برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم و کودک و نوجوان است، 16 مهرماه یک برنامه با موضوع نقاشی آرزوهای کودکان برگزار می‌شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز اعلام کرده با توجه به تقارن زمانی ایام ماه محرم با هفته ملی کودک، سعی شده برنامه‌هایی با هدف نهادینه کردن ارزش‌های تربیتی و انسان‌ساز عاشورا، با رویکرد آموزه‌های عاشورایی به مناسبت این هفته تدارک دیده شود. در همین راستا، برپایی نمایشگاه نجوای نینوا، برگزاری نشست‌های تخصصی ویژه والدین با موضوع مهارت‌های زندگی، اجرای ویژه‌برنامه سجاده بندگی، برگزاری نمایشگاه هنری نقش قلم، ویژه‌برنامه بازدید از بیمارستان کودکان و تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم، به‌عنوان مهم‌ترین برنامه‌های هفته ملی کودک در اصفهان معرفی‌شده است.
نمایشگاه‌های برپاشده
نمایشگاه "چهره‌های ماندگار" با آثاری از حمیدرضا حیدری صفت در گالری نقش خانه مجتمع سوره برپاشده و امکان بازدید از آن تا 17 مهرماه هر روز از ساعت 9 تا 12 و 16 تا 19 میسر است.
نمایشگاه خلاق صنایع‌دستی از امروز تا 19 مهر تماشاگران را به گالری ایده فرامی‌خواند. این نمایشگاه را هر روز از ساعت 9 تا 12 و 17 تا 20 می‌توان دید.
نمایشگاه "پوسترهای اجتماعی" در نگارخانه فرهنگسرای خاوران نجف‌آباد، تا 18 مهر هر روز از ساعت 16 تا 20 پذیرای دوستداران هنر است.
نمایشگاه پوستر "اهواز سرافراز" به بهانه همدردی با داغداران حادثه تروریستی اهواز از سوی مجمع طراحان آیه و خانه گرافیک حوزه هنری اصفهان در سالن شماره یک گالری سعدی برپاشده و تا 17 مهرماه هرروز از ساعت 9 تا 11 و 15 تا 20 می‌توان به تماشای آن رفت.
نمایشگاه نقاشی رنگ و روغن "بامداد" با آثاری از نادر نیک پیمان نیز از 13 مهرماه در گالری نگاه نو برگزار شده که تا 18 مهر ادامه دارد و هرروز از ساعت 16:30 تا 20 می‌توان از آن بازدید کرد.
نمایشگاه آثار دانشجویان معماری و گرافیک دانشگاه راغب به‌تازگی در نگارخانه سیتی سنتر برپاشده و تا 18 مهر هرروز از ساعت 10 تا 22 می‌توان آن را دید.
نمایشگاه "سه‌گانه رنج بازیگوشانه" با آثاری از علیرضا آدم بکان نیز تا 23 مهرماه هرروز از ساعت 12 تا 20 در گالری امروز برپاست.
نمایشگاه "جهان موازی" با آثاری از محمد کرمی پور و شهرزاد آمین در گالری گذار برگزار شده و تا 7 آبان ماه هرروز از ساعت 11 تا 20 میزبان علاقه‌مندان است.
نمایشگاهی از آثار نگارگری سمانه امید زاد و آتوسا صادقیان نیز در گالری نقش خانه هنرهای سنتی برپاشده که تا 13 آبان ادامه دارد و هرروز از ساعت 10 تا 20 پذیرای تماشاگران است.
برنامه‌های مختلف فرهنگی
امروز پنجمین نشست "شنبه‌های داستان" رأس ساعت 17 در "کافه قصه" برگزار می‌شود و سیاوش گلشیری، با حضور در این نشست بخشی از رمان در دست انتشار خود را برای حاضران می‌خواند.
نمایش‌های روی صحنه
نمایش "سمفونی روی گدازه‌های آتشفشان تلخ" به نویسندگی میلاد اکبر نژاد و کارگردانی بهناز متولی باشی نائینی از امروز تا 25 مهرماه، هرروز رأس ساعت 13 در تالار شهید آوینی دانشگاه اصفهان اجرا می‌شود.
نمایش "این قصه برای نخوابیدن است" به نویسندگی رضا بیات و کارگردانی فرشته شاه بندری تا 15 مهرماه هر شب رأس ساعت 19 در سالن سوره به روی صحنه می‌رود.
"تراژدی شیرین" نام نمایشی به نویسندگی محمدجواد صرامی و کارگردانی محمد رادمهر است که تا 18 مهرماه هر شب رأس ساعت 20 می‌توان در تالار سعدی به تماشای آن نشست.
نمایش "یه پنجره لالایی" به نویسندگی مصطفی جعفری خوزانی با کارگردانی ابراهیم حاج حیدری نیز تا 20 مهرماه هر شب رأس ساعت 19 در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان اجرا می‌شود.
نمایش "ملودی‌های شکلاتی" به نویسندگی اکبر رادی و کارگردانی رادمهر کشانی اجرای خود را در تالار هنر اصفهان آغاز کرده است. این نمایش تا 4 آبان ماه هر شب رأس ساعت 18:30 به روی صحنه می‌رود.
نمایش "استرالیا" به نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی پیمان کریمی را نیز تا 4 آبان ماه هر شب رأس ساعت 18:45 در تماشاخانه ماه می‌توان دید.
فیلم‌های روی پرده
امروز در پردیس سینمایی چهارباغ فیلم‌های "لازانیا"، "ماهورا"، "جاده قدیم"، "سوفی و دیوانه"، "مغزهای کوچک زنگ‌زده"، "هشتگ" و "تنگه ابو قریب" اکران می‌شود.
 پردیس سینمایی سیتی سنتر میزبان اکران فیلم‌های "ترومای سرخ"، "لازانیا"، "ماهورا"، "جاده قدیم"، "سوفی و دیوانه"، "عرق سرد"، "مغزهای کوچک زنگ‌زده"، "هشتگ"، "هزارپا" و "تنگه ابو قریب" است.
سینما قدس فیلم‌های "عرق سرد" و "مغزهای کوچک زنگ‌زده"، سینما فلسطین فیلم‌ "مغزهای کوچک زنگ‌زده" و سینما سپاهان فیلم‌های "مغزهای کوچک زنگ‌زده" و "هشتگ" را روی پرده دارد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/67685/بذر-هنر
بستن   چاپ