پیام سپاهان
آشنایی با کسب‌وکارهای فضایی در هفته جهانی فضا
شنبه 14 مهر 1397 - 18:46:16
پیام سپاهان - مدیر مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان گفت: هم‌زمان با هفته جهانی فضا، رویداد آشنایی با کسب‌وکارهای فضایی در اصفهان برگزار می‌شود.
مهدی اسحاقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، اظهار کرد: یکصد و هشتاد و چهارمین نشست باشگاه نجوم ادیب اصفهان هم‌ زمان با هفته جهانی فضا به معرفی کسب‌وکارهای فضاپایه اختصاص یافته است.
وی هدف از برگزاری این نشست را آشنا کردن دانشجویان با کسب‌وکارهای حوزه فضا و خدمات فضایی عنوان کرد و گفت: این برنامه با مشارکت سازمان فضایی ایران و در قالب 6 سخنرانی علمی، موضوعات مربوط به کسب‌وکارهای فضایی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد. 
مدیر مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان یکی از کاربری‌های پیشتاز فضا را سنجش از دور ماهواره‌ها عنوان کرد و افزود: در این بخش به کمک داده‌های ماهواره‌ها می‌توان تحولات زمین را بررسی کنیم، هم‌چنین می‌توان با کمک داده‌های ماهواره به سازمان‌های مختلفی همچون جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط‌ زیست، کشاورزی و دامداری کمک کرد.
اسحاقی در خصوص موضوعات مورد بحث در این نشست، تصریح کرد: سخنران نخست این برنامه، از سازمان فضایی ایران در مطلبی با عنوان "فضا در خدمت انسان"، به معرفی خدماتی که سازمان فضایی در اختیار شرکت‌های خصوصی و دانش بینیان برای راه‌اندازی کسب‌وکار قرار می‌دهد، می‌پردازد.
وی افزود: "فرصت و چالش‌های بخش خصوصی در صنایع فضایی"، "انتقال تکنولوژی در صنایع فضایی"، "بهبود اکوسیستم کارآفرینی"، "معرفی تکنیک‌های فضایی در مطالعه منابع آب و محیط‌زیست" و "کاربرد هوش مصنوعی در سنجش از راه دور" از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست است. 
مدیر مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان خاطرنشان کرد: شرکت در نشست‌های باشگاه نجوم اصفهان برای عموم آزاد و رایگان است و علاقه‌مندان به نجوم می‌توانند در نشست مهرماه این مرکز، از جدیدترین موضوعات مربوط به کسب‌وکارهای فضایی باخبر شوند.‏
به گزارش ایسنا، نشست 184 باشگاه نجوم ادیب اصفهان، روز چهارشنبه 18 مهرماه از ساعت 16 الی 19 در کتابخانه مرکزی واقع در خیابان باغ گلدسته برگزار می‌شود. 
هر ساله انجمن هفته جهانی فضا (WSWA) موضوعی را برای هفته جهانی فضا (WSW) انتخاب می‌کند تا تمام فعالیت‌‌ها و رویدادهای صورت گرفته در جهان در این هفته پیرامون این شعار برنامه‌ریزی شود. هفته جهانی فضا در سال جاری از 12 تا 18 مهر ماه برابر با 4 تا 10 اکتبر با شعار "فضا جهان را متحد می‌کند" برگزار می‌شود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/67707/آشنایی-با-کسب‌وکارهای-فضایی-در-هفته-جهانی-فضا
بستن   چاپ