پیام سپاهان
تعطیلات 13 فرودین و 29 اسفند، در آستانه لغو!
شنبه 14 مهر 1397 - 22:20:50
پیام سپاهان - رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت طرح ساماندهی تعطیلات کشور را تشریح کرد
در این طرح پیشنهاد شده که شنبه‌ها به‌جای پنجشنبه‌ها تعطیل شود
سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی تعطیلات رسمی کشور در مجلس، گفت: طرح مذکور برای بررسی بیشتر به مرکز پژوهش‌های پارلمان ارجاع شده است.
وی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس همه نظرات دانشگاهیان، جامعه‌شناسان و کارشناسان حوزه‌های اجتماعی و سیاسی را دریافت و جمع‌بندی کرده است، افزود: آخرین مذاکره‌ای که بنده با مسئولین مرکز پژوهش‌های پارلمان داشته‌ام قرار است تا ظرف یک ماه آینده جمع‌بندی خود را به کمیسیون اجتماعی ارائه دهند.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: پس از ارائه گزارش مرکز پژوهش‌های قوه مقننه به کمیسیون، این طرح در صحن کمیسیون اجتماعی بررسی و گزارش آن برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.
خدادادی در تشریح علت ارجاع این طرح به مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: طرح مذکور به‌دلیل اینکه حذف هر یک از تعطیلات رسمی کشور از تقویم تبعات اجتماعی، سیاسی و مذهبی مختلفی دارد بنابراین ضروری بود تا برای کار کارشناسی بیشتر به مرکز پژوهش‌ها ارجاع شود.
وی در تشریح طرح مذکور اظهار داشت: در این طرح آمده است تا تعطیلی روز 29 اسفند (روز ملی شدن صنعت نفت) و همچنین روز 13 فروردین (روز طبیعت) حذف شود.
نماینده مردم ملکان در مجلس اضافه کرد: همچنین در این طرح پیشنهاد شده که شنبه‌ها به‌جای پنجشنبه‌ها تعطیل شود و همچنین تعطیلی روز 14 و 15 خرداد حذف و فقط عزای عمومی باشد.
خدادادی در پایان با بیان اینکه تعطیلات رسمی کشور زیاد است، گفت: لازم است تا تعطیلات ساماندهی شوند؛ اعضای کمیسیون اجتماعی منتظر گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس هستند تا آن را بررسی و گزارش جامع و کاملی را برای ارزیابی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس کنند.
منبع: tasnimnews.com

http://www.sepahannews.ir/fa/News/67725/تعطیلات-13-فرودین-و-29-اسفند،-در-آستانه-لغو!
بستن   چاپ