پیام سپاهان
شهردار اصفهان :
تورم و رکود مانع اداره ارزان شهر شده است
يکشنبه 15 مهر 1397 - 16:33:49
پیام سپاهان - اصفهان- شهردار اصفهان گفت : مشکلاتی از قبیل افزایش قیمت ارز، رکود تورمی و مشکلات در روابط خارجی مانع تحقق بخشی از اهداف ما در اداره ارزان شهر شده است.
به گزارش ایرنا، قدرت الله نوروزی روز یکشنبه در پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در تشریح گزارش عملکرد یک ساله شهرداری افزود: با اراده ملی و همدلی محلی می توان بر این مشکلات غلبه کرد.
وی گفت : در حوزه حمل و نقل عمومی، 50 اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه شد، تعدادی از اتوبوس ها را بازسازی کردیم و 200 اتوبوس هم در حال بازسازی است.
شهردار اصفهان با بیان اینکه برای خرید بیش از 200 دستگاه اتوبوس در حال مذاکره هستیم، گفت: قیمت هر اتوبوس اسکانیا تا یک میلیارد و 100 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است اما در تلاش هستیم شرکت اسکانیا اتوبوس ها را با همان قیمت قبلی در اختیار ما قرار دهد.
شهردار اصفهان ادامه داد: اکنون هزار و 100 دستگاه اتوبوس در شهر اصفهان تردد می کند که 500 دستگاه مربوط به بخش خصوصی و 600 اتوبوس متعلق به شهرداری است.
وی همچنین گفت: سال گذشته 10 ایستگاه سنجش آلودگی هوا و صوت با هدف حفاظت از محیط زیست در توسعه پایدار شهری ایجاد شده است.
نوروزی هزینه ثبت تخلفات دوربین های هوشمند نظارتی و ثبت تخلف طی یکسال گذشته را 100 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این هزینه تنها سه میلیارد تومان آن به شهرداری پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه مدیریت شهری به دنبال ایجاد شهری سرزنده است، گفت: اصفهان، شهر دوستدار کودک،خلاق و جهانی است از این رو با تعامل و همکاری شورای شهر در تلاش هستیم تا با همدلی از مشکلاتی که مانع سرزندگی شهر می شود، عبور کنیم.
شهردار اصفهان با بیان اینکه به دنبال شهر زیست پذیر و انسان محور هستیم، بیان کرد: شعار ما تحقق شهر فرهنگی با رویکرد شهروندی است، افزایش میزان خلاقیت فرهنگی با رویکرد شکل دهی به جامعه خلاق را مدنظر قرار دادیم.
نوروزی تاکید کرد: در یکسال اخیر سیاست ما عدالت توزیعی و توسعه متوازن بوده است از این رو نقش محلات را پر رنگ و توجه ویژه ای به مناطق محروم داشتیم.
شهردار اصفهان افزود : ایجاد خط یک مترو در اصفهان 17 سال به درازا کشید و در این مدت 87 درصد کار انجام شده بود و باقیمانده طرح تنها در چهار ماه و 4٠٠ میلیارد تومان هزینه به اتمام رسید.
وی با اشاره به احداث خط 2 مترو اصفهان نیز گفت : اگر چه این خط با مشکلاتی مواجه است اما ایستگاه ها در حال ساخت بوده و 5٠٠ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای این خط جذب شده است و این در حالیست که شهرداری تهران نتوانست بخش عظیمی از اوراق مشارکت خود را بفروشد.
وی همچنین با اشاره به طرح بازچرخانی آب در زاینده رود گفت : اگر شورای شهر این طرح را تصویب کند ، شهرداری مخالفتی با آن نخواهد داشت .
9913/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/67783/تورم-و-رکود-مانع-اداره-ارزان-شهر-شده-است
بستن   چاپ