پیام سپاهان
رییس شورای شهر قزوین:
تراموا بهتر از مترو است
يکشنبه 15 مهر 1397 - 16:34:31
پیام سپاهان - رییس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به پایتختی 54 ساله صفوی در این شهر، گفت: گرچه مترو خوب است، اما اینکه مردم را در یک تونل تاریک از این سر شهر به آن سر شهر ببریم شاید خوب نیست به همین دلیل تراموا بهتر از مترو است.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، حکمت‌الله داوودی صبح امروز (یکشنبه) با حضور در پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه هر 13 نفر شورای شهر اصفهان اصلاح‌طلب هستند، اظهار کرد: در شورای 9 نفره قزوین با رکوردی بی سابقه 4 نفر بانو حضور دارند.
وی ادامه داد: در شورای شهر قزوین 3 نفر اصلاح‌طلب نیستند. دو نفر اصول‌گرا و یک نفر هم مستقل هستند که بر حسب اتفاق بد نیست و موجب شده اطلاعات داخل جلسه به خوبی به رسانه‌ها منتقل شود و برخی اتفاقات بهتر پیش برود.
رییس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به پایتختی 54 ساله صفوی، افزود: بسیاری از آثار تاریخی موجود در اصفهان در قزوین هم وجود دارد و آنچه در دوران صفوی در اصفهان انجام شده است، در قزوین تمرین شده بود.
داوودی گفت: نهم شهریور ماه روز قزوین است. یک هزار و 200 اثر تاریخی در این استان وجود دارد. قزوین همچون اصفهان چهل‌ستون و عالی‌قاپو دارد، اما سرای سعدالسلطنه در قزوین وجود دارد که در اصفهان وجود ندارد که بزرگترین کاروان‌سرای وقت بوده است.
وی ادامه داد: قزوین پایتخت خوش‌نویسی کشور است. همچنین این استان چهارمین استان اهل بیت است. این شهر در جایی واقع است که 12 استان از آن عبور می‌کنند. این شهر معین استان تهران است. این شهر دو هزار و 500 هکتار باغ سنتی دارد که این باغ‌ها در سال دو بار آبیاری می‌شوند.
رییس شورای شهر قزوین گفت: قزوین از سال 1332 شمسی نخستین شهر صنعتی را در خود پذیرفت. این استان سومین استان در بحث کشاورزی بوده است. در قزوین مشکلاتی در خصوص مسائل میراثی وجود دارد و بسیاری از ابنیه تاریخی به دلیلی ناتوانی اداره کل میراث فرهنگی در حال نابودی است که شهرداری تلاش دارد این بناها را حفظ کند.
داوودی افزود: شعار شورای پنجم در شهر قزوین توجه به محلات و انسان محوری بوده و تلاش داشته شادابی و نشاط را در شهر افزایش دهد. قزوین سعی کرده است به پروژه‌های شاخص توجه کند. دولت نیز در سافاری پارک قزوین 20 میلیارد تومان کمک کرده است.
وی ادامه داد: گرچه مترو خوب است، اما مردم را در یک تونل تاریک از این سر شهر به آن سر شهر ببریم شاید خوب نباشد. بهتر است برای حمل و نقل به تراموا توجه بیشتری شود. این گونه مردم در فضای شهری سفر خواهند کرد.
رییس شورای شهر قزوین گفت: قزوین برای اینکه جوانان را به استفاده از اتوبوس‌ها تشویق کند در برخی از اتوبوس‌ها اینترنت رایگان وای‌فای قرار داده است.
داوودی تصریح کرد: احساس می‌کنیم شوراها در حال تضعیف شدن هستند. استان اصفهان با ظرفیتی که دارد می‌تواند در مقابل این لوایح اظهار نظر کند. باید مانع از این اتفاق شویم. همچنین نباید اجازه دهیم عوارض در دل مالیات قرار گیرد که در این صورت شورا و شهرداری ناکارآمد خواهد شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/67788/تراموا-بهتر-از-مترو-است
بستن   چاپ