پیام سپاهان
افزایش 10 درصدی قیمت نان به نانوایی‌های اردستان ابلاغ شد
دوشنبه 16 مهر 1397 - 10:48:40 AM
ایسنا
پیام سپاهان- محمدرضا باقری اظهار کرد: از سال 92 تا کنون نرخ نان در این شهرستان تغییر نداشته است و دستورالعملی که از استان برای فرمانداری و اداره صمت ابلاغ شده است مبنی بر 10 درصد افزایش قیمت است.

وی افزود: با توجه به اینکه با افزایش 10درصدی، قیمت نان خُرد می‌شد تصمیم‌گیری شد که علاوه بر افزایش 10درصدی قیمت نان، وزن چانه نیز افزایش یابد تا قیمت نان روند شود. در قیمت جدید هم وزن چانه اضافه شده است و هم قیمت، افزایش 10 درصدی داشته است.

رئیس اداره صمت اردستان گفت: کلیه نانوایی‌ها موظف به نصب قیمت و وزن چانه در نانوایی‌های خود هستند. نانواها موظف هستند که نان خود را با قیمت ابلاغ شده به فروش برسانند و هر گونه افزایش قیمت خارج از این نرخ‌های تعیین شده خلاف است.

باقری با اشاره به افزایش نظارت و بازرسی از نانوایی‌های شهرستان برای اعمال قیمت‌های تعیین شده و جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت بیش از قیمت‌های ابلاغ شده هم گفت: بازرسان صنعت، معدن و تجارت، صنف و اتحادیه نانوایان برای اجرای صحیح و جلوگیری از افزایش قیمت خارج از نرخ تصویب شده به صورت مستمر بازرسی‌هایی در این زمینه انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان توجه داشته باشند، قیمت‌های ابلاغ شده برای نان ساده است و قیمت نان دارای کنجد به‌صورت توافقی صورت می‌گیرد و در صورت درخواست مشتری نانوایان باید از کنجد استفاده کنند.

رئیس اداره صمت اردستان گفت: بازرسان اداره به طور میانگین ماهانه 60تا 70 واحد پخت نان را بازرسی می کنند و از ابتدای سال تاکنون 52 پرونده تخلف به اداره تعزیرات حکومتی با ارزش ریالی 120 میلیون ریال ارسال شده است.

باقری با اشاره به اینکه 52 واحد نانوایی یارانه پز و 35 نانوایی آزاد پز در شهرستان اردستان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: شهروندان اگر هرگونه تخلف از نانوایان و کلیه صنوف شهرستان را مشاهده کردند می‌توانند با اسناد معتبر اعم از فاکتور خرید به اداره صمت مراجعه کنند تا به درخواست آنان رسیدگی شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/67855/افزایش-10-درصدی-قیمت-نان-به-نانوایی‌های-اردستان-ابلاغ-شد
بستن   چاپ