پیام سپاهان
طیبی:
تصویب لایحه FATF اثر مثبتی بر قیمت‌ها دارد
دوشنبه 16 مهر 1397 - 10:50:39
پیام سپاهان - استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: لایحهFATF به‌ عنوان تعهدات ادامه‌دار موجب نظارت مالی و شفاف‌سازی در بازار می‌شود و اثر مثبتی بر روی قیمت‌ها دارد.
کمیل طیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، در خصوص تصویب لایحهFATF و تأثیر آن بر شرایط اقتصادی ایران، اظهار کرد: تصویب این لایحه بیشتر به جذب سرمایه‌گذار به‌ ویژه سرمایه‌گذاری خارجی کمک می‌کند و گامی در راستای شفاف‌ سازی مالی و مانع از پول‌شویی و انحراف مالی در مسیر سرمایه‌گذاری می‌شود.
وی افزود: با تصویب این لایحه، تجار و بازرگانان در سایه محیط امن سرمایه‌گذاری، انگیزه لازم را برای توسعه روابط تجاری در بازار خوب و گسترده ایران پیدا می‌کنند.
این استاد اقتصاد تأکید کرد: لایحهFATF به‌ عنوان تعهدات ادامه‌دار موجب نظارت مالی و شفاف‌سازی در بازار می‌شود، بنابراین این اتفاق جزء خبرهای خوب است و اثر مثبتی بر روی قیمت‌ها دارد.
طیبی با بیان اینکه اروپا برای ورود به مبادلات مالی و تجاری با ایران، تضمین‌هایی از کشورمان می‌خواهد، گفت: امتیاز این لایحه، شفاف‌سازی مبادلات و روابط مالی است، چراکه شفاف‌سازی مالی برای کشورهای سرمایه‌گذار مانند اروپا، ژاپن و کره بسیار دارای اهمیت است.
وی با تأکید بر اینکه نحوه نظارت داخلی و دیپلماسی توانمند می‌تواند آثار مثبت این لایحه را به‌طور ادامه‌دار نشان دهد، افزود: رأی مثبت نمایندگان به این معاهده، موجب نظارت بیشتر بر امور مالی و ایجاد اطلاعات جدید در بازار مالی و زمینه‌ساز همکاری‌های مالی و تجاری بیشتر خواهد شد.
استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: باید مشاهده کنیم که سهم اقتصاد ایران در بازار اقتصاد جهانی چقدر افزایش پیدا می‌کند. البته باید عوامل محدودکننده را کم کرد. در تحلیل اقتصادی، این لایحه مزایای اقتصادی بیشتری دارد و موضع‌گیری در مقابل آن مبنای سیاسی دارد و اقدامی برای مقابله با دولت است.
وی با بیان اینکه FATF یک معاهده دوطرفه است، افزود: گام‌های دوطرفه باید برداشته شود و کشور برای این گام‌ها از طریق پذیرش این معاهده جلب اعتماد کند و اعتمادسازی اروپا نیز از طریق پیگیری انجام خواهد شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/67856/تصویب-لایحه-FATF--اثر-مثبتی-بر-قیمت‌ها-دارد
بستن   چاپ