پیام سپاهان
مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان:
اعتبارات اجرای طرح هادی به نصف کاهش یافت
دوشنبه 16 مهر 1397 - 10:50:40
پیام سپاهان - مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان با بیان اینکه اعتبارات اجرای طرح هادی در سال جاری نصف شده است، گفت: برای کمک به خانوارهای روستایی آماده پرداخت در زمینه بوم گردی و گردشگری روستاها هستیم.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، غلامحسین خانی شامگاه (یکشنبه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی است که در بازده زمانی پنج‌ساله و سال 1382 توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود، اظهار کرد: امسال در دوره پنجم آمارگیری قرار داریم که 304 روستا با 12 هزار و 452 واحد مسکونی مورد بررسی قرار می‌گیرند، هم‌چنین برای بیش از 56 هزار واحد تسهیلات بهسازی پرداخت شده که از این تعداد بیش از 85 درصد پایان کار دریافت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه 205 هزار واحد در روستاها وجود دارد که با رشد جمعیت تا 1404 به جمعیت آن‌ها به 236 هزار خواهند رسید، افزود: در این راستا با توجه به اطلاعات آمارگیری سال 92 ، هرساله باید 5 هزار و 800 فقره تسهیلات بهسازی داشته باشیم تا سال 1404 حدود 85 درصد از واحدها بهسازی شوند.
مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان گفت: طرح آمارگیری از 21 مهرماه تا 21 آبان ماه با پشتوانه علمی اساتید دانشگاه شهید بهشتی تهران انجام خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه ایران کشوری زلزله‌خیز است، اظهار کرد: خوشبختانه از سال 84 به بعد برای بهسازی واحدها تسهیلات پرداخت می‌کنیم تا در مقابل خطرات طبیعی ایمن و مقاوم شوند.
خانی با اشاره به اینکه روستاییان برای دریافت تسهیلات باید به شعب روستایی بنیاد مسکن مراجعه کنند، یادآور شد: به هر واحد 2.5 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود، هم‌چنین در روستاهایی که نیازمند کمک هستند از محل حساب 100 امام نیز مبالغی بلاعوض پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه 3 هزار و 45 واحد مسکونی شهری در دست ساخت وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 237 مورد مربوط به سال گذشته است، افزود: برای حدود 895 روستا طرح هادی تهیه کردیم و بازنگری طرح هادی 371 روستا نیز انجام گرفته است، هم‌چنین در سال جاری برای 101 روستا این طرح در نظر گرفته شده و 22 میلیارد بودجه طرح‌های روستایی است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون برای 210 هزار واحد مسکونی روستایی نقشه تهیه و سند مالکیت آماده شده است، افزود: 4 هزار و 279 برگ سند در شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز تهیه و تحویل شده است.
وی با اشاره به اینکه از سال 94 قیر رایگان در اختیار روستاییان قرار گرفته و تاکنون 59 هزار و 300 تن به ارزش 522 میلیارد ریال به استان اختصاص یافته است، افزود: حدود 10 میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار برای قیر رایگان در نظر گرفته شده است.
خانی به ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول اشاره کرد و گفت: تاکنون 102 واحد در روستاها را شروع کردیم و در شهرها نیز 443 واحد ساخته شده است.
وی ادامه داد: دو روز بعد از زلزله کرمانشاه همکاران ما مستقر شدند و 11 هزار و 861 واحد مسکونی و تجاری را تعمیر و تشکیل پرونده دادند، هم‌چنین تعمیرات 10 هزار و 769 واحد انجام و تحویل صاحبان آن شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان با بیان اینکه برای حدود هفت هزار واحد مسکونی احداثی سرپل ذهاب پرونده تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن اصفهان حدود سه هزار واحد مسکونی را آماده می‌کند و پیش‌بینی می‌شود تا مهر ماه 98 واحدها تکمیل خواهند شد.
خانی با اشاره به اینکه حدود 40 هزار تن آهن از کارخانه‌ها مختلف با همان قیمت قبلی در اختیار مردم قرارگرفته است، گفت: حدود 30 هزار تن آهن مورد نیاز است، هم‌چنین از دیگر اقدامات صورت گرفته در منطقه غرب حضور شرکت بنیاد بتن است.
وی با تأکید بر اینکه اعتبارات اجرای طرح هادی در سال جاری نصف شده است، تصریح کرد: گرانی مصالح از جمله مشکلات اصلی ما است و از خیران مسکن‌ساز خواستار کمک در بخش‌های مختلف هستیم.
مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان با اشاره به اعلام آمادگی برای بوم گردی و گردشگری در روستاها، گفت: باهدف کمک به خانوارهای روستایی آماده پرداخت تسهیلات در این زمینه هستیم.
کد خبرنگار: 13025
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/67858/اعتبارات-اجرای-طرح-هادی-به-نصف-کاهش-یافت
بستن   چاپ